AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
475

Monterade mitt Simons "DTM" system igår...

För att svara på tidigare inlägg angående detta så vill jag inte hålla med om att passformen var 100%entig... Tog 2 timmar innan det var på plats och då fick man böja och bända både här och där för att få det riktigt. Däremot måste jag hålla att det såg riktigt kanonbra ut när det väl satt där :o))..

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Tråkigt att höra att det inte passade så bra. Vad va det som krånglade? För mig va det bara att flytta det ena fästet på bilen och sedan hänga upp systemet. Men så hade jag oxå en polare till hjälp som är fordonsmekare (Ok då, han gjorde jobbet och jag räckte honom vertyg). Men visst fick du schysst ljud? Hade du en 325:a eller?

Mvh Jimmyboy
Jo har en 325i -93.. Fick oxå flytta fästet och när det var klart trodde vi att det bara var att hänga upp det. Men fick det inte centrerat bak så det låg emot bakre kofångaren. Fick ta diverse vertyg (som man helst inte vill ha när man mekar -> kofot :o)) till hjälp och bända lite.. Men sen fick vi det perfekt. Fast man tycker ju inte sådant ska behövas på ett system för 3000:-.. Kan ju hålla med om att det blev ruskigt snyggt med härligt ljud när det var klart he he..

M3-Mackan
Så ni skulle rekomendera ett Simons system eller? Jag funderar på ett sånt och raka rör nu till sommarn..

-Mackan-
Utseende-, ljud- och prismässigt JA. Men det kan finnas en risk att man får vara lite händig för att få dit det men det var inga större problem...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.