|
|
|
|---|---|
|
Jo, det är som att inte effekten kommer, där kring 3500varv, utan den kan dröja ibland och smälla till och från vid högre varv. Jag har ingen aning om vad det kan vara ? Bränslefilter ? vevaxel givare, eller någon annan givare ? Det är inte som att bilen bluddrar till, utan bara att det där lilla extra inte kommer, eller så kommer det, för att sen som.. försvinna, dock så drar den ju fortfarande på, men inte alls i samma flås. någon som har en idé ? Mvh | |
|
Jag tror inte det är vevaxelgivaren iaf, den hade jag problem med och det va inte samma som du beskrev. Sök på forumet om kamaxelgivare, och se om ditt problem liknar det. |
|
|
Nja. Jag hittar inga direkt konkreta symptom, när jag söker... Är det någon som vet eller har haft fel på sin, som kan säga nåt symptom eller liknande ? Eller kanske någon annan idé på vad det kan vara för nåt fel ? Det är inte alltid som bilen gör så, bara ibland :S |
|
|
Koppla upp bilen mot en dator och läs av felkoderna. Det bör ge dig svar på vad som felar. Hade en liknande symptom tidigare. Då var det misständning som en följd av en läckande ventilkåpspackning som oljade ner stiften. Byt ventilkåpspackning och gör rent vid stiften var medicin nog då. Felkoderna löd något i stil med misständing cylinder 1, 2, 3. /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.