AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.110

Sälja 740 -95. Värderingshjälp.

aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Hej

Har tänkt sälja min 740. Vad ska man sätta för pris idag?
Bilen är som sagt en -95 med 26000 mil. Navigation, cs-växlare xenon, "eget extra dvd", "eget extra" 2 skärmar bak, pdc fram och bak, el-solskydd, softclose bagagelucka, avtagabart drag, elstolar fram med minne, och resten av lyxet är väl ordinarie utrustning.
Textilklädsel.
Inga buklor eller liknande på bilen men lacken är som den ska var på
en -95, finns förslitningar på lacken här och där. Dock nylackad bagagelucka pga för stora och långa repor.

Bilder hade varit en fördel men det har jag inte för tillfället, om någon dag kanske.

Vill inte ha bilen ute på försäljning frera månader utan vill helst ha ett någonlunda snabbt "avslut" utan toklågt pris.

Mörkblå Metallic.
Motor och växelåda går mycket fint.
Dock vibrationer i ratten vid exakt 80km/h som kommer att åtgärdas.

Ingen service på märkesverkstad i min ägo, sedan -03. Däremot kvitton på allt jag har gjort och från verkstad.

Tips?

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det börjar på 30' på blocket Länk

Tygklädseln kanske gör den lite trögsåld då folket som köper E38 gillar lyx.
Skicket avgör nog hur lätt det går att sälja, utan bilder är det svårt att värdera din till något annat än runt 30'

Mina bilar: Länk
Om du vill ha ett snabbt avslut så tror jag personligen att du måste ha ett "toklågt" pris, vad nu det innebär. Annons utan foto funkar sällan. Bil utan skinn, nja... Ska du sälja snabbt så tror jag att du måste en bit under 30k i dagens läge.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Alla utom en av riktigt billiga E38 jag tittat på har varit rena renoveringsobjekt med rostiga dörrar och skärmkanter, allmänt slitna och allehanda defekter. Om ajhp:s bil är vettigt skick borde den absolut var värd mer än 30.000 kr, jag tror runt 40.000 eller lite drygt de, men mer än så kan man inte räkna med, avsaknad av läderklädsel är ett stort minus. Att annonsera utan bild är bortkastade pengar, de kommer inte ge ngt alls.
Det har gång på gång visat sig att annonsens utformning samt bilder är väldigt avgörande hur lättsåld en bil är, samt hur mkt man får betalt för den, så lägg ner energi på det är mitt tips

BMW CS #5139
jag skulle nog gissa på snarare 30 än 40 iallafall.

Har kollat in dessa bilar väldigt noga senaste månaden...

dom billiga verkar inte just bli sålda om heller.

Bra för köpare..dåligt för säljare..

som flera sagt är nog en lyxbil utan skinn svårt att sälja till rätt pris..

----
Nu ska Mercan bort. ska skaffa en bmw igen!
Har du en e38 till mej?
Ska bli intressant att följa var det slutar!

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hmm...under trettio papp låter löjligt lite,men marknaden idag för äldre 7-serier (utan skinn inte minst )är inte så stor om man säger så.

Mellan ca 35-40' är nog realistiskt...Naturligtvis är det ett stort minus att du inte har skinn,men har den "bara" gått 26000mil och är i ett bra bruksskick i övrigt så tycker jag du "borde få" minst 35' hur som..

"svårt att sälja till rätt pris" ;)...Intressant formulering Mr_ Hope :)

Mvh Janne.
Tror som GE vad gäller värderingen. De som omsatts jag kan dra mig till minnes begärdes det 28KSEK för, var svsåld och hade gått 18000mil. Den hade dessutom det åtråvärda SCHiinet!

JanneT:

Jag menar bara att det finns många 740ia -95 i mellen 30-40 på annons och dom flesta har ju skinn... så även om den är värd 35 så är det nog svårt eller kanske mycket svårt att få den såld för det när dom andra bilarna har skinn..

rätt pris för säljaren är nog 35 men kanske inte för köparen.. om du förstår hur ja menar =)

----
Nu ska Mercan bort. ska skaffa en bmw igen!
Har du en e38 till mej?
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Utan skinn hade jag inte ens ringt på. Möjligtvis som reservdelsbil. Men det är klart, är det såpass billigt att man kan köpa skinninredning separat och eftermontera och ändå tjäna lite på det så hade det varit intressant.
Det är nog tvunget att du kommer på någon väldigt stor fördel med just din tygklädsel för att få köpare intresserade, typ väldigt ovanligt option eller speciell tygkvalitet eller nått, då kan det ju ändå vara lite intressant.
Får man fråga varför du köpte en bil utan skinnklädsel?

/Mats J
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jo...om bilen ifråga inte har begynnande rost någonstans så tycker ju inte jag att 35 papp är ett "osäljbart" pris..

Skinn SKA ju en 7:a ha normalt sett,men som sagt...priset beror också på rosttendenserna...anser JAG iaf.

Men lite närbilder kan ju "ajhp" försöka få fram?
Kanske skulle underlätta en smula för värderingen..

Mvh Janne.
Jag har inget emot textilklädsel i en e38 så länge priset speglar avsaknaden av det åtråvärda SCHiinnet.

aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Det är klart att jag ska ha bilder i annonsen. Har digitilamera och är bara lite lat för att lägga upp bilder.
Det är absout inget vrak jag har att sälja! Gott skick. Milantalet är äkta.
Inga pixelfel eller så och ac mm fungerar. Det jag beskrev tidigar i beskrivingen är de fel som finns, finns inga fel i övrigt. Allt fungerar och är i bra skick.

Bilder lägger jag upp i dagarna.

"Vill inte alls bli av med denna bilen"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.