AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
636

Signalkabel till tankmätaren bakom kombiinstrumentet

mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Hej.

Någon underbar individ har varit och klippt bakom kombiinstrumenetet sedan har denne lödadt ihopa det igen men tyvärr misslyckats. Detta märkte jag när aribaglampan tändes och släktes när jag pillade på kablarna.

Nu är min fråga om någon vet vilken kabel det är bakom kombiinstrumentet som bär signalen till tankmätaren? Filken färgkodning har den samt vilket kontaktstycke sitter den i.

Tacksam för snabbt svar
Länk till en del elscheman. Låg nere just nu men prova senare.

Länk

FP
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
tack .. men jag tycker det verkar som att detta är till de något äldre bilarna...eller så ser jag helt enkelt inte..
Man väljer årsmodeller först, 95 är inga problem. Sen bilmodell, jag kollade på 325 men det bör inte skilja något.
Då ser man enkelt: Tankgivaren kommer in på brun/gul kabel vilket är pin 1 i den 12-poliga pluggen C.

FP
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
jo.. det är sant men tittar man på 540 -95 som borde ligga närmer till hands (tycker jag) så pekar den på svart/röd/gul samt brun/violet där den brun/violeta pekar på pin 4 c-connector samt att den pekar på OBCn i center dash och detta tycker jag låter mer som en E34 än en E39
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
.... fast ni kom jag på att detta har jag glömt att informera om innan så... my bad, I'm sorry... De är en Alpina E39 kaross som jag bubblar om
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.