|
|
|
|---|---|
|
Var och besiktigade min 540 igår och den gick igenom utan anmärkning trots sina 20600mil så hade den helt klockrena avgasvärden (så bra de kunde vara) så nu är det bara att tuta å köra ett år till, jag förstår inte varför vissa är rädda att köpa bilar som gått bågra mil, varför M-testar man inte istället för att kolla vad mätarna säger (ljuger oftast ändå) så nu har bilen gått igenom besiktningen utan anmärkning två år i rad. *Allt eller inget* -Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag- | |
|
Min 540 har med rullat 20.000 fick med blankt papper. Större risk att milen stämmer om d är fler. |
|
|
Oftast är det så, och som man väldigt ofta ser är bmw:n som gått 11000-14000mil och är 10år gammla d v s 1100-1400mil / år inte så troligt, speciellt inte på import från tyskland där de kör mer än genomsnittssvensken per år, troligare är 2000-5000mil / år lite beroende på. Så lite äldre lågmils importerade bilar ska man kolla extra nog, inte för att man inte ska kolla nyare bilar mindre noga för det men ändå. Men visst e det härligt att rulla ifrån besiktiningen med ett leende åp läpparna, då kan man känna sig stolt som bmw ägare. *Allt eller inget* -Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.