|
|
|
|---|---|
|
Jag lyssnade på polisradion i natt och hörde att en stulen BMW M3 E30 anträffas vi Hålanda Kyrka utanför Ale norr om Gbg. Patrullen åkte dit vid ca 03.00 tiden i natt. Nu står bilen bärgad till BMW Mölndal. Reg nr på den är BCKxxx, en röd sv-såld 1990 års, jag är ingen expert på dessa bilar men tycker mig tro att de är en Sport Evo, även effektangivelsen (175 kw/238 hk) talar för detta. Kanske ngn som känner till bilen, finns ju inte speciellt många exemplar vad jag förstår.. BMW CS #5139 | |
|
I M3 E30 registret finns det två st , en svart och en röd. Sedan finns det självklart fler bilar, alla är ju inte med i M3E30.se. Jag hoppas inte att det är någon av de två lågmilade som finns i mellersta Sverige. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Denna var som sagt röd och reggad i Borås. Mätarställning 83192 km vid senaste besiktning 2006. Ser hyfsat komplett ut där den står hos BMW BMW CS #5139 |
|
|
Var det guld färgade BBS RS fälgar på den? M3 E30Länk |
|
|
Svårt att avgöra vilka fälgar den har, men tror ej de är guldfärgade iaf BMW CS #5139 |
|
|
Usch vad tråkigt... Det finns en röd Sport Evo med reg. bokstäverna BCK så troligtvis är det den. Tror inte den röda på m3e30.se är en äkta Sport Evo. Mest troligt är det en 215hk standard M3. -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
|
SL, det var den jag tänkte på, trodde att det var en äkta med tanke på priset han begärde för den för ett tag sen. M3 E30Länk |
|
|
Priset...till salu ?!? Den har jag missat, var den ute offentligt på någon site eller tidning? -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
|
Det var här på AP om jag inte minns fel (eller m3e30.se), det var absolut inga uppgifter om bilen i annonsen, typ bara "ring för info" och priset var 250K! M3 E30Länk |
|
|
Ahaa...då tror jag inte det var den (BCK xxx) som annonserades. Den som annonserades var den röda på m3e30.se som anges som en Sport Evo men inte är det. -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
|
De kan inte vara en av dom 2 farbröderna som var med i automobil tidningen, när dom testa nya BMW M3 mot två röda bmw m3 e30 evo, kommer i håg att dom hade ägt bilarna sedan nya båda 2 och dom var i ett sjukt fint skick, tveklöst dom finaset i sverige. Länk till testet Länk |
|
| Stämer inte med reg nummret på någon av dom ser ja nu och tur var vell de. | |
|
SL, just den bilen, den som anges vara SE, inte den äkta bilen! M3 E30Länk |
|
|
250´ låter helt uppåt väggarna för en kopia. Min gamla originalare i rätt så fint betalade jag betydligt mindre för. Å andra sidan finns det just nu en handfull Sport Evo till salu i Tyskland. Priserna börjar på strax under 40.000 Euro och slutar slutar på över 60.000 för en lågmilare! Man skulle nog ha behållt bilen som ren investering/pensionsförsäkring ;) Hoppas verkligen det slutar gott med den stulna bilen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.