|
|
|
|---|---|
StarkSenap |
Tjenna, har nyligen införskaffat mig en 540iA -99 15000mil (uttagen 9906) Åkte raka spåret till BMW för att kontrollera mina oljepumpsbultar men fick till svar att -det behöver man inte göra på en 99:a. Jaha tänkte jag, de borde väl veta vad de pratar om? Själv är jag osäker. Vad tycker ni? Sedan så skulle jag vilja veta vad det är för vinande ljud som man hör väl utifrån samt i kupen de första minuterna när bilen är kall? Ljudet följer varvtalet men finns där bara på låga varv. Hade exakt samma ljud på min E34 540iA. När motorn kommer upp i temp så försvinner ljudet. //ha d gött, Kent |
| Kan vara någon rem som viner. Kanske AC remmen. | |
|
stänger du av snöflinga på kliman så borde det försvinna. MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
StarkSenap |
Skall testa det imorgon. tack... |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man behövde inte ens kontrollera dom på E60 enligt BMW :) M62 har haft lösa oljepumpar också. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
StarkSenap |
OK, så rekommendationen blir då att ta sig en titt på dessa oavsett vad de säger på BMW? JA/NEJ? Tack för den snabba responsen! //mvh Kent |
| Ta en titt på de vid nästa oljeservice så kan du ju torka ur tråget ordentligt, rengöra magneterna och byta trågpackningen samtidigt på den servicen. | |
|
Ja, kolla oljepumpsbultarna - tro inte på BMW. Mvh |
|
| Kolla!!!! | |
|
Länk Länk Mvh |
|
|
Jag hade lösa bultar på min 540iA E39. Vilket resulterade i havererad pump. Se tråd: Länk Förvisso var detta en 96:a med M62B44 motor. Vet ej hur det är på en M62B44TU motor, men det är snabbt och enkelt kollat. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.