AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
878

E39 rycker och slår av sig sj? tips?

Visa användare
401
seastream
118d -08
Har en 520iAT -97, ibland kan den "rycka" till vid vanlig landsvägskörning, och bilen kan stå still på park-läge och gå på tomgång, då kan de lägga av, ungefär som att man slår av nyckeln? Bara att hoppa i och vrida igång den igen, ?

Har nyss servat med nya tändstift, olja/filter, soppafilter mm, rengjort mängdmätaren m crc, men ingen skillnad, kört den i carsoft men inget fel. nån som har nåt tips?

www.seastreamsgarage.com
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Bränslepumpen eller dess relä kanske.
Ma
45
Mangokid
535ia e39 -97
Kamlägesgivaren kanske, kör en diagnos så hittas med stor sannolikhet felet.
Visa användare
401
seastream
118d -08
Körde dag igen, visa nu resistor nåt i ccm/, är väl luftmassemätaren antar jag, nån som vet om det finns pirat el är de bmw som gäller?

www.seastreamsgarage.com
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Koppla ur luftmängdmäteran och se om bilen gå OK då. Går den lika illa så bör den vara OK. En dåligt fungerande Luftmassemäteren visar inga felkoder endast om den är trasiga , avbrott eller kopplas ur.
Kopplar man ur den så ska DME ta signalen från trottelspjället i stället vilket gör att bilen ska gå normalt.
Du har en tomgångsmotor som kan vara igensatt eller felaktig, vevhusventilatonens tryckregulator defekt tex.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Jag har samma symtomer på min 528:a och när jag gör en kickdown så accar den ojämt precis som om den vaknar till stötvis....står jag på tomgång och tvär gasar så bluddrar den innan den går rent...jag har haft lös LMM och rengjort den men inget resultat.

gb
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.