AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
729

problem med abs,,, e39

br
45
brk95
745i 2002
hej har fått et skumt problem på min bil ,, det är en 90 e39 520ia,, abs lampan luser och det verkar som om växellådan bara går på 2,3,4 ,, antispinnen funkar inte heller , .
om en abs givare är kass ska väl inte det påverka vxlådan??,
och finns det nåt sätt att få lådan att funka utan abs en ??.
skall besikta på måndag så det är typiskt att det skulle sluta funka nu , tacksam för hjälp .
Björn

tu
243
turbofritte
523 -00 M-Sport
735 -88
jo abs sensorerna påverkar växlingarna , troligen höger fram som är trasig ! Lättaste är att köra en diagnos med carsoft eller åka till bmw.

Asc (antispinn) fungerar ihop med abs så den är inte aktiv med trasiga sensorer.

Antar att du har en -99 , då kan det även vara absmodulen som är trasig , väldans vanligt . Men kör en diagnos och byr sensor först.

Kan rekomendera en sökning på forumet ... finns MASSOR av läsning ang. abs !!
br
45
brk95
745i 2002
hmm ,jo jag läste på forumet innan men hittade inget där även automatlådan var påverkad , får mäta upp givarna till att börja med , tack så länge för hjäpen , :)
Björn

mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
byt hoger fram . jag hadde samma symtom exakt. blev av med alla problem efter bytet, inget att meta upp bytt bara.
mvh

schnellfahrer baumvelt
the force is with mee
tu
243
turbofritte
523 -00 M-Sport
735 -88
Nä som sagt bara att byta ! jag böt vänster fram , och efter en avdragen skruv samt en urborrad sensor och omgängning så fungerade det ändå inte varav det är absmodulen som är trasig .... less man blir !!!

Fanimej en smärre skandal att så många moduler går sönder på just -99 års modell !!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.