AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.206

Aktsam slopade krav?

Har Aktsam slopat kravet att man inte får ha motorstark bil för att teckna försäkring hos dem?
Kollade försäkring hos dem på min 330 och det var inga problem, premien var 500 kr billigare per år än hos BMW Original.
Fick nobben på min 325 E90 förut för att den hade för stark motor.
Måste de ha gjort - jag hade min försäkrad där ett tag (cirka en månad sedan) men bytte sedan pga. att den var för dyr...
Det gick inte att försäkra min T5 hos Aktsam i maj när min gamla försäkring löpte ut. Förhoppningsvis har väl verkligheten till slut kommit ikapp företaget. Det är ju inte rimligt att modeller som 525 E39 och för den delen V70 2.5t skall nekas försäkring pga stark motor.
När jag hade en E46 320 2.2 så hade jag den försäkrad hos Aktsam, när jag sen skulle ändra i försäkringen efter ett halvår så sa dom att den här bilen ska vi inte försäkra den är för motorstark. Fick ha kvar försäkringen eftersom jag redan hade den men dom var inte glada.
Man undrar ju om det är samma sak nu. Dom var väldigt angelägna att sälja försäkringen till mig dom skulle ringa mig på måndag. Fn vet om det är värt att byta för att tjäna en 500-lapp per år.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.