|
|
|
|---|---|
|
Håller på att byta skivor och belägg fram på min 320 92a, har ingen större mekarvana men har hjälpt en polare tidigare med o byta belägg så tänkte att jag skulle fixa detta själv. Har följt gör-det-själv guiden här på AP och det har gått fint sånär som på bulten till ena skivan som satt som sten men det gick efter ett antal timmar tillslut. Ena sidan är klar och nu när jag skulle börja på andra sidan så får jag inte tillbaka bromskolven som har fastnat fullt ute, så jag får inte i de nya beläggen. Har testat med allt. tång, polygrip, tving o försökt bända med andra tillhyggen utan att den rört på sigg en mm. Hade inga problem med den andra bromskolven kan tilläggas. Hur får jag in kolven igen? | |
| Kan tillägga att jag tog bort skivor och belägg på båda sidor direkt innan jag börjde med återmonteringen, det satt alltså inga belägg eller skivor på när jag motionerade första oket. | |
| Då har du med största sannolikhet tryckt ut kolven så långt att den har kantrat, den sitter alltså lite snett. Försök se om det går att rikta upp den, alternativet är att trycka ut en helt och börja om från början. | |
|
Du får nog öppna bromsoken men skulle rekomendera att du tar loss slangen som sitter på oken först. När du har oket ut borde det vara lättare att ta loss den. När du har väl gjort det så är det en bra ide att ta en renoverings kit till oken och sätta dit. |
|
| lossa på luftnippeln så får du inte lika mycke motstånd som om du ska pressa oljan ända upp till koppen. sen kan du knacka lite försiktigt på kolven tills den ser ut att lika rakt. sen tar du en ganska kraftig tving (inge skit från snickarboa) å pressar in den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.