AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
900

Koppla ur airbag M5:a..?

Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Hej alla
Då jag varit utan min M5a i ca 3 månader (sålde den vid ett svagt ögonblick) så har jag nu köpt tillbaka den av förra ägaren. Däremellan har jag hunnit skaffa en 2 veckors bebis som vill åka säkert. Såg att det är airbak även vid bakdörrarna, alltså inte lämpligt med barnstol där heller.

Någon som vet hur man kopplar ur den på M5an och om jag behöver byta bälte i denna åxå?

På min 525 sa BMW att jag måste byta bälte ( för kort för barnstol) fram samt koppla loss airbagen. Detta skulle kosta 2500kr (hutlöst).

MVH Dan som numera kör fet familjeräcer :-)

Dan Helsingborg
Kör BMW 525 och Audi A4

Saknar min gamla M5:a
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Bältet byts för att ersättas med ett som är anpassat för att sitta i en bil utan airbag! Detta bältet är inte lika elastiskt som "airbag-bältet" utan nästan stumt. Du får behålla det gamla....PÅ min 330 kostade det 3200:- att koppla ur airbagen för 3 år sedan. MEN till M roadstern kostade exakt samma sak 3500:-. Så bli inte förvånad om det är dyrare till M5:an än vad det är till 525:an....
Fd
269
Fd Mercafreak

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Beppo...

Tack för ett lysande svar..... får ringa in å kolla vad det kostar då.... annars får han åka skiten Audi A4 istället :-) Där var det bara ett motstånd och nån sladd som skulle dras ur för att avaktivera airbagen, kostnad 0 kr .

Dan Helsingborg
Kör BMW 525 och Audi A4

Fd Mersafreak sorry för OT men köpte du tillbaks bilen av nån i gbg ?
Fd
269
Fd Mercafreak

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Helt rätt å riktigt !! Min gamla räcer som han köpte av mig i maj :-)

Man har ju fått nån sjuka som kallas M sjukan tror jag :-) Kan åxå nämna att jag aldrig ens tänkt tanken om nån annan bil jag ägt och det är många. Bra betyg till M5:an alltså....

Så till vintern blir det lite mer småpill på den som ska fixas. Till våren kommer den att se ut som ny :-) (ska lacka frontspoilern och bakkjolen samt speglarna.)

Dan Helsingborg
Kör BMW 525 och Audi A4

kan du inte sätta barnstolen i mitten i bak?
Sidokrock kuddar anses INTE vara något fara för barn vare sig dom ligger i babyskydd eller sitter i stol

Allt enl: Länk

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Ser nu att jag skrivit fel i inlägget ovan!!! Det kostade "bara" 2300:- till 330:in och 50% mer till roadstern.....
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Läs Gasar-Magnus inlägg..

Har själv en M5-2003 och har en Bmw Sauber F1 Child Seat..(kolla gärna i mitt galleri)riktigt läcker....2 stolar i en...ingen montering alls..inte som de andra barnstolarna som finns på marknaden som man behöver 50 sidor instruktionersblad + dra bälten hit o dit...och de bästa som sagt att det är 2 stolar i 1....växer barnet så gör man stolen bara större:)

Känner verkstadshefen hos min lokala bmw-åf där jag bor och han säger oxå att man inte behöver koppla ur/ta bort sidoairbagen......
Fd
269
Fd Mercafreak

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Ok ni säger att man kan ha stolen där bak trotts den stora röda loggan i dörren med barrstol och en streck över. Tycker det låter lite märklige faktiskt.

Bianca-- Vad heter stolen, vad kostar den och vart köper man den?

Dan Helsingborg
Kör BMW 525 och Audi A4

fd MB: Kollade du länken??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Bi
3.797
Bianca

Den heter BMW Sauber F1 Child Seat

Steg/klass 1 är upp till ca 13-15 kg

Steg/klass 2 är från 15-24 kg

När barnet växer så gör man bara stolen större:)

Har en bild på bmw F1 barnstolen i mitt galleri!!

"Medföljer även en bmw instruktionsbok":)

Du köper stolen hos din bmw-återförsäljare

Nu känner jag verkstadchefen hos min aukt.bmw-ÅF så jag fick ett riktigt bra pris...............

Ska se om jag har kvar art nr,om du vill ha det!

Bi
3.797
Bianca

Den har klarat alla europeiska säkerhetstester galant:)ska se om jag har kvar länken till testerna av Fi stolen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.