|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har precis hämtat hem en E30 320IS (S14 motor) från England och blev stående på kajen i Helsingborg med en död motor. Tror nu efter lite felsök att det är fördelarlock och rotor som är paj. Har någon i närheten dessa delar ligger eller en bil att låna delar från så att jag kommer hem (bor i Örebro). Jag ersätter givetvis kontant eller med nya delar. Ska även kolla alla reservdelsfirmor och BMW imorgon bitti. Jag finns på tel 0706-753606. Nu tänkte jag sova lite.... //Stefan //Stefan | |
|
Bittert! Synd jag inte kan bistå med någon hjälp,kollade Returbilen men det verkar svårt med just S14 motorn.Tyvärr får du nog hoppas på BMW,och priset på delarna lär inte förhöja glädjen skulle jag anta. Lycka till! |
|
|
En vis person med en motor som har en egen vilja? Mitt förslag, utan att vara expert på varken bilar eller Helsingborg skulle vara att försöka göra det enkelt. 042-214219 eller BMW auktoriserade verkstaden lokalt. Ring och förklara läget. En bra verkstad brukar ha kontakt med en bra bärgarfirma som kan ta dig dit direkt. Det har min verkstad i 08 iaf. Sedan lita på en hantverkare och unna digsjälv att bilen bestämmer inte men har något den vill säga:) Mvh Asken |
|
| Felaktigt telefonnumer! 042-210219 var korrekt nummer. | |
|
Tack men vi har provat alla handlare i hela södra sverige nu tror jag. Inga delar finns att uppbringa. Nu har vi gett upp och väntar på att bli hämtade av en kompis med bilsläp. Bara 45 mil hem :-) //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.