|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en 535iA E34 -91 ståendes, som stått ett år. pga vevaxelgivaren är kass (troligen), och den har fått sig en del rost i trösklar och balkar, även ett rosthål, man får väl inte så mycket för en sån om man säljer hela bilen, så har funderat på att sälja den i delar, det mesta är väl helt okej, kanske nån rostfläck i nederkant på dörrar och så men det bryr nog inte personen som köper dörrarna om, då han antagligen lackar om dem. Vad kan man ta betalt för en kylare, tändkablar och så vidare? Inredningen kanske? är ju helskinn i den. och bakaxel + automatlåda får man väl en del för också? Slutsats: Sälja hela bilen för ca 4-5 lappar eller sälja den i delar? Jag personligen har inga problem med att skruva loss saker sålänge man tjänar pengar på det =) MVH | |
|
Bra o ha delar är sällan något värde i, om du inte har dom liggandes i flera år tills någon jävel köper dom skitbilligt =P Motorn och inredning är väl det som de finns mest pengar i. Och diffen om den är lamell. Vlådan är de väl ingen jävel som vill ha. Samma med dörrarna. Sätter du ut grejorna svinbilligt så kanske du blir av med dom. Men jag tror inte de blir mer än 4-5 för dom väsentliga delarna. Jag skulle betala upp till 2K för motorn om den är ok. Och kanske 1000-1500 för skinnet. Diffen är väl värd ett par tusen om det är lamelldiff (men de är de troligen inte) Har du farthållare är jag intresserad dock =) |
|
|
jag tror att du får betydligt mer. Det är bara att lägga ut annons på PB här och se om det är någon som hör av sig. Har du elstolar så säljer du för mer än 1500 alltså hela inredning. Växellådan varför skulle ingen vilja ha en sådan? är det nån som letar efter en sådan så borde det väl säljas. elhissar om du nu har borde säljas utan problem knappar mm har du färddatorn så är det inga problem. kylaren om den är bra och ej för gammal! allt går att sälja så länge det finns efterfrågan. Men det tar nog tid att sälja grejerna! MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
| jag gav 6000 för min 535 i hyfsat bra skick med nya 17 tums däck, dessa bilarna är inte speciellt lätta att få bra betalt för tyvärr. om du har sportskinn är det lätt att sälja det, annars svårare, som nån sa innan så säljer du motor o låda enkelt om nån behöver det, det andra är det inget större värde på, men skulle du få sålt alla smågrejor så blir där lite pengar. och har du diffbroms åker den direkt! | |
|
Många bäckar små ger mer än vad du förväntat dig genom att sälja hela bilen. Tycker folk verkar få hyffsat bra betalt för småprylar och reservdelar om man tittar på priserna i Powerbörsen. Men man får nog räkna med att stå med en skrotad BMW hemma länge innan det mesta är borta. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Det går ju att jämföra med Länk Jag skulle behållt inredning, motor och växellåda och sålt karossen till någon folkraceåkare! Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Ok, tack för svar, kanske skulle sålt den i delar då som en liten hobby :) Japmax: Japp den har farthållare, vet dock inte om den funkar eftersom någon har dragit av kablarna till den i motorrummet. :S |
|
|
Med tanke på att du inte få så mycket i nuvarande skick för hela bilen skulle jag satsa på att sälja den i delar. Som Davve säger får du kanske räkna med att ha den stående ett tag tills alla värdefulla bitar är sålda. Jag är intresserad av några delar, hör av dig om det blir demontering. |
|
|
Många bäckar små säger vissa.. grejen är den att de finns så mkt e34 delar tillsalu så de är inte lönt knappt. 1500kr för stolarna gäller vanliga skinnet, för de är ganska vanligt. Sportskinnet brukar va slitet i stoppningen men visst de kanske man får lite mer för. Det är en sak vad man tycker de är värt men de är en annan vad folk vill betala för de=P Men visst, är bilen i taskigt skick så plocka ner den. Men räkna med att du kommer ha en del bmwdelar på hyllan ett tag. Jag tvivlar starkt på att någon köper din automatlåda, men motorn köper säkert någon om den är hel. Jag ska själv ha en M30 om ett tag. Jag hör av mig om farthållaren, har andra på G oxå. |
|
|
När jag skrotade min blå 735a i våras plockade jag av nästan allt som satt löst men det är för min egen skull, åker man gammalt vill man ju inte leta ihjäl sig efter delar... Inte inredning och låda men elektroniken, servo, kompressor, motor etc. Tyvärr glömde jag bromsoken i förvirringen när vi lastat liket för den sista färden. Har en bekant som åkte 356 ett tag som han renoverade själv, hade ett jobb som innebar resande över hela europa vilket underlättade en hel del i renoveringsarbetet. Nu går det ju inte att jämföra direkt men tanken kvarstår, att inte behöva betala överpriser den dagen det börjar sina med vitala delar. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Att sälja bilen i delar innebär ju också en hel del besvär: - måste ha plats att ställa bilen/delarna på som man ännu inte fått sålda - det kan ta mycket lång tid att bli av med "många" delar - det tar mycket tid att prata med alla (förhoppningsvis) spekulanter, passa hämtning av delar och ev skicka delar - mm - till slut kommer du troligen att ha en kaross (som kanske inte rullar) och andra delar som inte blivit sålda och som du måste göra dig av med Per L |
|
|
Hej Per, bilen har stått i lite över ett år nu vid garaget, så plats har jag allt :) Karossen kör jag upp på kranbil och slänger på skroten om det inte finns något mer att sälja, tid har jag, då den har stått i ett år som sagt =) mvh |
|
|
duslänger naturligvis inte karossen på skroten utan du Säljer den till en återvinnare, för 2.50kr kilot :) |
|
|
har du kvar orginal diffen köper jag den gärna för en billig slant ;) BMW MOTORSPORT |
|
| morsare: Vilken metalskrot vill ta emot en bilkaross? | |
|
Hej Meduza89, Vad är det frågan om faktiskt ? Du verkar ha tid,plats, nödvändiga utrustningar då kan det vara bäst för dig att hjälpa bmw-ägare som behöver delarna av dig. Kan det leda till mera bredare bekantskap genom säljandet eller hur? Mvh. Kensan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.