|
|
|
|---|---|
|
Det dyker ju upp varningstrianglar på kartan med olika innehåll "varning för kö" eller "varning för vägarbete". Dessa finns förklarade i instruktionsboken. Men ofta dyker det upp varningstrianglar med pilar i som kan peka åt olika håll på kartan (åtminstone på västkusten). Dessa finns inte med i instruktionsboken och jag har inte lyckats lista ut vad de betyder. Den första tanken är varning för stark vind men det känns lite långsökt. Fler som har dessa varningar eller vet vad de varnar för? molle | |
|
Jag har också dessa och de verkar visa riktningen på kön. Dvs pekar pilen åt vänster/väster så är det västergående trafik som är störd medan östergående trafik är mer eller mindre opåverkad. --- Bilblogg: Länk |
|
|
Tjenare, Jag har samma uppfattning som balmgren när det gäller detta. Jag ser bara varningstrianglar med pilar i när jag har zoomat ut mycket. Brukar köra runt med rätt låg zoom på kartan och då ser man de vanliga symbolerna men zoomar jag ut tillräckligt så brukar det bara visas pilar istället. Och då har jag förstått det precis som balmgren att det är trafikriktningen som händelsen påverkar som visas med en pil. Mvh Wiberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.