AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.682

Tds som båtmotor

Pe
8
Perikles
325 TDS Touring-95
Hej,

jag har satt i en 525 tds motor från -95 med styrbox i vår båt. en 6,5 meters plåtbåt med kabin.

Har fått igång den på startgas men inte på rätta bränslet. har monterat separat förpump så det är bra flöde fram till pumpen,. det kommer dock inget bränsle uppe vid spridarna, någon som vet hur Boxen skall anslutas, vad den kräver för att fungera, gaslägesgivaren är ansluten. och lika kabelstammen mellan motor och box, Nån som har monterat denna motortyp där den inte hör hemma och har kopplingschema eller liknande?

Tack på förhand/ Samuel
Visa användare
46
Randow
525TDS Touring -96
525 d Touring -07
Jag har monterat 2 st i min båt. Du kan skicka mig ett mail så kan jag maila ett elschema på hur jag har löst det.
a.randow@telia.com

A.R.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Blir lite nyfiken ang kylningen är det slutet system med värmeväxlare eller sjövatten rakt in.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Pe
8
Perikles
325 TDS Touring-95
Vi har tänkt köra med värmeväxlare, slutet system, parallellt med detta har vi monterat kylning på avgassystemet, genom att linda rör av koppar på grenröret och på avgasröret.

detta drivs av en separat cirkulationspump som tar vatten från impellerns system. samtidigt har vi oljekylare med fläkt. samt en separat elfläkt som blåser över hela avgas-sidan samt motorn. detta för att förhindra att luften står still kring motorn.

tack för elschemat!
Co
53
Copilot
BMW 540 IA Touring -00
Vad får man mellan tummen och pekfingret för fart med sådan motor i en båt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.