|
|
|
|---|---|
|
Har nya 300 cells metalliska katalysatorer liggande. Påverkar dessa avgasvärde vid besiktning? Kan det bli problem för att de ser att de inte är original? Dom är ganska mycket mindre än original. | |
|
Tjenare. Man får byta bort original. =) Oftast så påverkar sportkatalysatorerna ganska lite. Bara att varmköra ordentligt och besiktiga. Ska inte vara några problem. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Är som sagt värmen som är nyckeln till godkända värden. En ordentlig burnout på väg in i besiktningshallen borde göra susen, men kanske inte uppskattas av personalen... =) Har du kort väg till bilprovningen rekommenderar jag en omväg, gärna en väg som tillåter att du kan räta på högerbenet lite. Inte helt säkert att tomgångskörning räcker beroende på motor och katalysator. Ang. huruvida man får byta kat så beror det på om bilen är helbilsgodkänd eller ej. Om inte så är det fritt att byta, men även om så är fallet ska det vara en grinig en som klankar ner på icke-original kat. --------------- Going sideways. |
|
|
men metalliska Kattar ger ett MYCKET specielt ljud ifrån sig, Har det på min m5 (dubbla kattar sen 3" resten med en ljudämpare) låter som ett as :) Miltal bevisar ingenting. |
|
|
Hehe det ser jag fram emot, kommer bli samma på min typ. Inte riktigt samma ljud i 6:an som 8:an men de kommer bli gött iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.