AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
641

Montera bort innesidan för att komma åt fönsterhissen?

dr
172
draven
328i-98 E46
På förar sidan så drar rutan snett och fastnar.
Har läst mig till här att det kan vara spruckna plast hållare som håller rutans nedre del.
Men någon som har erfarenheter om hur jag lättast kommer åt att titta på detta ?
Sp
10
SpeCis85
BMW 325i M-tech II -89
De e de ända att göra..
dr
172
draven
328i-98 E46
Jo men hur tar jag bort sidostycket på dörren ?
Är det enkelt ?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Att ta bort sidostycket på dörren är lätt. Sitter med 5-6 skruvar. I armstödet sitter några, 1 sitter bakom "aitbag"-märket och en sitter dold bakom dörröppnarflärpen.

När alla skruvar är borta är det bara att dra loss panelen, börja nertill. Den sitter rätt hårt så du måste bruka ett visst mått av våld.

När du väl fått loss den sitter den en svart plastfilm bakom som skyddar innanmätet till dörren. Den sitter med häftmassa och torde vara hyffsat enkel att ta loss, men var försiktig så den inte går sönder. Om den gör det skall den bytas, enligt BMWs handbok.

Sen har jag inte behövt meka med fönsterhisseriet så jag vet inte hur pass svårt det är att komma åt och byta de delar som verkar ha sagt upp sig för dig....

Kolla inna med BMW vad dom tar för att fixa, ibland kan man bli positivt överraskad och slipper ha sönder nåt i onödan. Men det är oxå kul att ha fixat det själv :-)

Lycka til!

Niklas

Fransosen
dr
172
draven
328i-98 E46
Ok.
Tusen tack !
dr
172
draven
328i-98 E46
Behöver koppla ur sidoairbagen när jag ska montera fönsterhissen vänster fram. Räcker det med att ta bort plus på batteriet ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.