AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.065

Underhållning på väg.

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Får se både det ena o andra i mitt jobb och själv sitter jag på första parkett.Som igår kväll tex,hade just passerat U-sala på väg norrut tempomaten ställd på 83km/h och livet var helt ok.
Eftersom vägen är ganska rak så ser man bra långt och ser en mcpolis på långt håll funderar vad han har bredvid sig en "säck"?

När jag kommer närmare kan jag inte annat än brista ut i gapflabb för mig själv,säcken var hans partner som tagit med sig bästa skinnfåtöljen och satt o avnjöt där med lasern i högsta hugg.
Några min senare närmar sig en e39 snabbt i min vä spegel och denna man håller inga 110 utan x2 är nog närmare sanningen.
Riktigt känner hur mitt ekipage gungar till när han blåser förbi,och då är jag rejält jordad med 60pall sprit.

Funderar var polisen är och mkt riktigt så 5min senare kommer han ångande har förövrigt aldrig sett en mcpolis hissa på nåt så ini,,,,,e.
När jag närmar mig Tierp ser jag hur mcn kommer linkande söderut med hängande huvud så tydligen hann villebrådet undan denna gång.

Får se vad nattpasset bjuder på när färden styr norrut,hursom är det bara 2 nattpass kvar sen tar trucker semester.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Tragiskt att en sådan potentiell jättevinstkund för trafikskolorna inte förstått hur skönt det är ta en körlektion:)

Mvh
Asken
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Trucker:Ok,skönt med semester :)

Hur långt norrut åker du egentligen?...Åker du förbi Umeå så blinka om du råkar se en helsvart E32 735:a med V8 look( front och kylluftinsläpp) komma glidande på E4 därikring ;)
Åker en del efter E4:an runt Umeå,ibland sena kvällar och även tidiga mornar :)

Jaja...apropå poliskontroller så har jag inte sett en enda på hela sommaren hitintills,semestern minskar kontrollerna men de kommer fram igen i Augusti/Sept....så brukar det vara här.

Mvh Janne.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Janne visst har jag åkt förbi Ume några gånger men denna körning vänder i Timrå (oftast).
Trivs bra med denna styrning gör 3 repor till s-vall ena veckan o nästa vecka 1repa S-holm (jordbro) och 2 till S-vall.Sen är man ledig 1vecka.
Kan väl inte bli bättre:)
Tutar om jag ser en E32

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Ofta fartkontroller på nya motorvägen norr om Uppsala. Tar det därför ganska lugnt men händer väl ngn enstaka gång att det går litet fortare...:-)
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Underhållning på vägar finns det gott om när man brummar med sina 24m i 80km/h specielt genom östra götaland!

Förra veckan hade mc poliser gömt sig framför mig o vinkat in alla husvagns ekipage som körde om mig!
Mellan Ödeshög o Nyköping har dom vinkat in 4st varav det ena körde jag nästan på när han fick syn på polis o det var inga 80 han körde....

BMW - Beroende Med Wilja!
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Tycker att det blir allt oftare man träffar på folk som kör drygt 100 både med släpvagnar och husvagnar. Dråpligast (farligast??) är väl ffa holländare som har små släpkärror med skottkärrehjul. Kör fort som attan.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Behöver jag tillägga nåt?
Länk

BMW - Beroende Med Wilja!
En BMW X5 körde om mig rätt så snabbt när jag var på väg att sakta ner från 70 till 50 med mina 22 meter, grejen var bara att han inte uppmärksamma varför jag gjorde detta, en 50 skylt med tillhörande fartkamera precis efter. Han måste hållt närmare 80 när han passera den med han hade tur att den inte var igång :)
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Det är länge sedan folk höll sig till lagliga 80km/h med släp. Troligen mycket för att den resterande trafiken hamnar i lynchstämning när man på 90-110-vägar hamnar bakom och inte får köra minst 10km/h fortare än tillåtet.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.