AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
788

Var hittar jag bas?

Har precis köpt en 530 t 02 med nav tv och hela köret inklusive kasst ljud,,vad göra finns ingen som helst bas ???Måste jag byta org högtalarna??finns det org sub som passar någonstans?Går det annars att koppla till en extern bas utan att hela systemet får spunk??Bilen går tjockt bra (har alltid kört merca förut)men ljudet ja hmmm kanske 1986 men fan inte 2008.Tacksam för snabba svar innan jag bryter ihop(tur att motorn orrar skönt.

jo
47
jodan
525D Touring -01
Hej Byggde in en bas igår på min 525DT-01, satte en 12:a i höger panel bak ovanför batteriet, lite stort med 12 tum, men det var det jag hade liggande.
Jag kopplade steget till radiomodulen. resultatet blev bra iaf.
/Johan
Ok jag började med att sätta i rockford koax både bak och fram,blev väldig skillnad,,är det någon som vet hur jag mäter upp steget??Ena kanalen bak är död,borde gå att mäta på högtalarkablarna eller??Vilka kablar kopplade du in på radiomodulen?
jo
47
jodan
525D Touring -01
Det beror lite på om du har orginalsteg eller inte, jag hade inget steg alls , utan bara förstärkning från radiomudulen.
Det finns kopplingsscheman på www.x5world.com , där visas det oerhört bra vilka sladdar som ska vart, bara bryta och koppla ihop.
lycka till
/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.