|
|
|
|---|---|
|
Skulle behöva lite hjälp, har precis bytt insugsmembran på min 740. Dock höll jag på att dra runt den sista torxen. Därför valde jag att lyfta hela insuget för att underlätta. Nu när allting sitter som det ska igen vägrar bilen starta. Det händer att den går igång på nån eller några cylindrar men sen dör igen. Erkänner att jag inte var supernog när jag tvättade insuget. Var ganska mycket olja där i. Och det resulterar att det är olja på siften varje gång jag tar upp dom efter att bilen inte har startat. Dock blir det mindre och mindre olja varje gång. Har gjort rent stiften 6 eller 7 ggr nu. Precis när dom är rena går motorn jättefint 1-2 sekunder sen blir det samma sak igen. När jag drar runt motorn utan stiften i tycker jag inte att det kommer upp någon bensin. Men varför skulle spridarna sluta öppna? Känner man på fuelrailen när man drar på tändningen så känns det som att det kommer soppa. hjälp någon?! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tja fungerade det innan du började riva bilen, så har du nog med all säkerhet "konstruerat" ett fel nånstans, så det är bara att riva igen och se vad du glömt eller nått sånt, är omöjligt att utröna vad någon annan ha gjort tyvärr om bilen gick innan du började riva den. Liknelse :En av våra mindre seriösa praktikanter /pryon roade sig med att skruva upp en 32 polig kontakt på ett RC -lok, klippa av 3 kablar och sätta ihop den igen, dvs ett "konstruerat fel" tog en vecka att hitta och åtgärda ett sådan fel då taken på loket var tvungna att lyftas av igen för att komma åt kontakten. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Sådär, nu är insuget tvättat och allt fungerar precis som det ska. Ingen rök längre och motorn går mycket jämnare på tomgång =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.