|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Nu ska jag äntligen bestämma mig för en BMW M3 E30, hoppas det är en trevlig bil. Men jag är ganska ny på BMW, speciellt M3 E30 modellen. Vad ska med titta efter när man åker och kollar på en bil? Gått 17 000mil, helt orginal bilen. Alla tips är välkomna, åker på lördag och tittar! Vänliga hälsningar, Erik Regnell | |
| Läsa igenom "Begagnatguiden för E30" här på sidan? är väl en bra början iaf. | |
| Jepp har printat ut allting och läst, tänkte om det fanns mer specifik just för M3. Eller om det finns någon vettiga hemsida att läsa? | |
|
Tjenare. Leta efter rost. Relativt vanligt att det finns rost på dessa bilar. Sen skulle du kanske göra komp test av motorn. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Kanon! Rosten antar jag att den letar sig in överallt? |
|
|
Har sett helt rostfria bilar och sen har jag även sett lik. Så det kan variera oerhört mycket. Men kolla så det inte är några bubblor framför framrutan, vid säkringsdosan i motorutrymmet och reservhjulet. Dessa brukar vara vanligast och lättast att upptäcka men svåra (dyrt) att laga. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
| Här hittar du mest och bäst info om M3 E30: Länk | |
| blev affär :) | |
|
Grattis!!! Färg? årsm? |
|
|
Grattis. Borde vara förbjudet att skriva så utan att ge närmare detaljer. =) /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Såg den på rejsa! M3 E30 är så vacker i den färgen! Grattis förresten! M3 E30Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.