|
|
|
|---|---|
|
Hej Har kollat väldigt mycket annonser på senare tid och sett att det är störst utbud av 740 94-95 så jag antar att det är där man kan fynda. Men bör man undvika dom årsmodellerna pga "Plastkuleproblemet" eller är det inget man ska oroa sig för? Har en 740-95 på gång som verkar vara i bra skick och välvårdad och tvättad nya däck och man får ett seriöst intryck helt enkelt. den hade inte gått så långt men hade tyvärr en rostblemma på skärmen men annars inga fel. | |
|
Om du provkör bilen och lådan funkar perfekt är det inga problem. Men fråga gärna om "plastkulan" är bytt annars kommer du med all säkerhet att behöva byta den någon gång. Men innan dess kan du säkert ha en del år med fint bilåkande i 740. |
|
|
Jag hade nog satsat på en 740 tillverkad 3/96 eller senare för att få M62 4,4 litersmotorn och trevligare adaptiv automatlåda. Dessa bilar känns lite rappare och spänstigare än äldre 740 med M60 4,0 och gamla automaten med tre olika körlägen. (Dock har jag för mig att det är i stort sett samma hårdvara i automaten men mest ny mjukvara och steptronic/växla själv möjlighet). Mina bilar: Länk |
|
|
Hej, jag har en 740I manuell 95a och min systerson har en 740I 97a också manuell och båda känns bra mycket rappare än någon med automat. Dessutom slipper man tänka på plastkulor och liknande problem. Den 6 växlade manuella lådan är en trevlig bekantskap. Det är inte farten som dödar, det är smällen |
|
|
740 i 95: Anledningen till bilbytet är att den bilen jag har nu är manuell och jag har lessnat på att sitta i bilkö med manuell låda.... det är 2000talet! man ska inte behöva växla själv! =) ---- Nu ska Mercan bort. ska skaffa en bmw igen! Har du en e38 till mej? |
|
|
Runt -97 fick 740 en svagare automatlåda (5HP-24), tidigare hade den samma låda som 750 - 5HP-30. Mvh |
|
|
skicket avgör helt,,provkör!!!det skall vara en ren njutning att åka i dessa bilar känns den racklig o sönder skruvad låt bli,,sen om det är en tidig eller sen 740 är inte så himmla viktigt tycker jag,,det finns dom som säger att den nya vxl lådan är sämre och vem behöver steptronic det är en automat,, köp en manuell isåfall, 4,4 litersmotorn dricker mer soppa,,visst finns plastkuleproblemet på den äldre lådan men är man litre försiktig när man backar o lägger i driven så går det bra+alla mekkar som jag pratat med anser att bmw v8 är en mkt driftsäker motor med få problem(både 4,4 o 4,0) leta tills det känns rätt helt enkelt stirra dig int blind på årsmodeller,,så tycker jag iallafall,,lycka till.... åka första klass kostar lite mer... |
|
|
Kamkedjerassel på M60 är inte alltför ovanligt på bilar som gått många korta körningar. Kedjan blir sträckt och måste bytas. kostnad c:a 20k Övriga svagheter på M60 står i begagnatguiden. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.