|
|
|
|---|---|
Filip_J |
Hej. Ska byta avgas så fort jag får det nya, min fråga är: Måste man som killen i länken (se nedan) skruva av alla gummiupphängningar eller räcker det att skruva loss skruvarna som håller uppe avgaset, alltså de som sitter i upphängningarna: Räcker det att lossa #13+14 i realoem-länken, killen i den nedre länken har lossat #12 och lossat hela upphängningen: Länk Länk |
|
Jag lossade nr 12 för att det var så segt att komma åt nr 14. Mkt lättare att att skruva på upphängningarna när avgaset ligger på marken. Tror inte det tar särskilt mkt mer tid att skruva ner två st nr 12 än en nr 14. Se dock till att ha något att värma med, förslagsvis en svets, då nr 19 och 16 ofta sitter som satan och brukar gå av om de inte är uppvärmda riktigt ordentligt. //AL |
|
|
Filip_J Tycker beskrivningen han gett är tydlig o bra för hur du demonterar/monterar. Tror dock bara jag demonterade främre gummibussning på förarsidan när jag demonterade orginal o satte dit GruppeM. Däremot när jag skulle tillbaka med orginal så tog jag nog loss främre bussning på förar o passagerarsidan. Lite ont om plats när orginalet ska tillbaka...;) Man bör vara 2 när man demonterar orginal, annars väldigt besvärligt o klumpig. Fick också tips om att värma bultarna 19 o 16. Dock hade mina ej suttit så länge varför dom lossnade lätt. Hur lång lev tid på Agency power.... och vad blev prislappen? Lycka till!! |
|
Filip_J |
Avgas + frakt = 9936:- Jag räknade in tull + moms så totalt blir det 13200:- 2-5 dagar med UPS. Jo vi kommer vara två stycken, och jag skruvar nog ner alla gummiupphängningar. Tack |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.