AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.524

Vilket Sportsystem BMW 335?

Fr
73
Fredrick_B
2009 M3 E93
Såld
Funderar nu framtida objekt.
Hej på Er

Ni som kör 335i Coupé eller Cabriolet, om ni ska välja
ett effektsystem.

Vad önskar ni då eller vad har ni på Era bilar.
Gärna bilder , ljud etc......

Milltek
Simmons
Feritta

Nåt som verkar grymt är ARQRAY men jag vet ej hur man ska köpa det.
Jag undersöker framtida projekt.

Tack för hjälp och synpunkter

Fredrick
pe
771
pea
BMW M3 E92
Har kört med Vishnu avgassyem i 2000 mil, det är ett gott ljud vid gaspådrag.
Tog av det nyss , det låter mycket.
Vad som gäller de mesta är att du har stor risk till Vibrationsljud( droning) mellLAN 1800-2500 RPM, det kan vara jobbigt efter ett tag.
Det jag har finns att sånt ljud vid 1800-2000rpm vilket inte är så mycket i sammanhanget.
Du hittar de mesta bilder ljud mm på e90post.com.
Ferrita skall göra sitt nu i höst.
ne
161
nellis
320i coupe-97,facelift.
Jag är grymt nöjd med Ferrita,låter bra,ser bra ut.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Nu har jag iofs inte en 335:a men väl ett sportsystem från Eisenmann som jag är MKT nöjd med!

Till min e46:a ser det nästan original ut, tänker närmast på själva burken. Det ser mkt snyggt ut och inget behöver anpassas på bilen om man inte väljer "stuprörsstora" pipor. På en tidigare bil hade jag ett Ferritta som mest såg ut som en vanlig burk man hängt dit, lite "Vallåkravarning" mao. Den hade ingen vidare passform och ljudet vart inte nämnvärt bättre än original. Nu var detta X antal år sedan så mkt lär ha hänt.

Dock så tycker jag att du ska kika på Eisenmann, kolla in på xerius-racings hemsida för mer detaljer.

Niklas

Fransosen
Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Fransosen, va kostade systemet du kör med?
Jag är precis i tagen att införskaffa mig något liknande.
Var beställde/monterade du?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
c14ym0re,

Jag betalde i runda slängar 6.500 för mitt, 2x76mm och RACE nivån.

Beställde av Jimmy på Xerius, mkt bra service och så.

Monteringen hade jag först tänkt att ombesörja själv men eftersom det blir bäst med svets, man kapar i det gamla nämligen (om man inte köper cat-back = dyrare) så lämnade jag till slut bort det till Dr Per som monterade det för ca 1.800.

I början var det inte så stor skillnad, men nu låter det toppen!! Om du startar upp med kall motor och dörren öppen så mullrar det grymt :-)

Rekommenderar det starkt, det är lite mesigt ljud original, tycker lilla jag :-)

Niklas

Fransosen
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Asken skall besöka Remus under hösten, jag får ta med mig en liten kamera och ordna en ljudfil kanhända. Det var det ljudet som gjorde att Helrätt köpte mig, inte tvärtom....
Mvh
Asken
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Jag har ett Eisenmann Race system på min 335, Låter mycket!! :) Såhär i efterhand kanske man skulle nöjt sig med ljudnivå "sport". Men jag är ändå mycket nöjd. Fantastisk passform... tog mindre än 45 minuter att montera.

//Erik
gt
125
gtotobbe
740d xDrive -11
Har också Eisenmann Race på min bil fast ett komplett system (så kallat cat-back). Monterade det i början av Mars i år och har kört ca 300 mil sedan dess. För mig är det en helt perfekt avvägning mellan skönsång och komfort i och med att det inte alls låter störande vid normal körning. Men när man ger på lite så brister bilen ut i en orgie av ljud :)
Jag betalade ca 7800:-, monterade det själv, och det var inga som helst problem för passfomen var perfekt. Passade också på att byta ut alla gummiupphängningar samtidigt samt packningarna mot katalysatorerna (och ett avrostat fäste), så slutsumman blev ca 9000:-. I min värld helt galet mycket för ett avgassystem som inte ens behövde bytas, men jag ångrar det inte.

Fredrick_B
2009 M3 E93
Såld
Funderar nu framtida objekt.
Köper ni systemen på nätet eller var beställer jag så det bli rätt?

/Fredrick

Fredrick
Audi A6 Avant 3,0 Tdi Quattro
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Jag köpte mitt på Xerius-Racing.se . Beställde via mail, och allt funkade kanonbra =)
Komihåg att ange om du har M-paket eller inte...

//Erik
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Bumpar den här tråden lite :)

Det är ingen som har ett Supersprint sytem på sin 335? Har försökt få pris på ett sådant i veckan men enligt Forza så har dom inte prissatt systemet än! Ska det va så svårt!? ;) Jag är mest sugen på ett TBE-system, alltså från turbon och bak. Nån mer än jag som forskat i saken?

Fo
109
Foxracer
BMW 335Ix 2008 touring
VW Amarok
Istället för en ny tråd så fortsätter vi här.

Det verkar endast finnas begränsningar i downpipes såvitt jag förstått. Om man nu bara vill ha lite mer ljud kan man inte då bara kapa bort bakersta stora ljuddämpare. Och byta ut mot en liten på varje sida ?
Och steg 2 blir då nya downpipes?

Varför ett helt catback system? De är väl inga fel på rören som sitter där?

Det sitter 4 kattar som jag förstått. Visst måste alla sittta där vid besiktning?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.