AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.100

Dörrhandtaget segt, får slita hårt. Byta ngt?

ri
58
rich86
A5 SB -13
Hello

Glider runt i en 323Ci -99 men börjar bli ruskigt irriterad på förarsidans dörrhandtag. Haft den inlämnad hos en auktoriserad BMW-reparatör (eller f.d, hade inte råd med senaste utrustningen till de nyaste beemerna) och han hade dörrsidan av och böjde till "pinnen" som tydligen rätat ut sig. Har läst att fler haft problem med dörrhantagen men det svhjälpts med att spänna en skruv under den svarta pluppen, Det har inte hjälpt i mitt fall. Två veckor efter att han böjt till den började dörrjäveln fitta igen. Så jag o farsan tog själv tag i det och hittade den där pinnen o krökre den ordentligt. Sjukt pilligt jobb. Och nu, två månader senare e de dags igen! Men nu e jag ÄNNU MER less. Kan man inte förstärka denna pinnen så den jäkeln inte rätar ut sig? Eller byta den? Någon som har en aning? Rycker fan sönder dörren snart..
Detta felet samt BMW:s fruktansvärt klena länkarmar med spindelleder verkar vara vanliga fel på deras bilar..
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
På mina gamla BMW-bilar måste jag minst en gång per år plocka bort dörrsidorna och smörja upp dörrlåsens mekanism (främst förarsidan som används mest) för att det inte skall börja gå trögt.
Det kanske är något sådant som gör att din pinne vill böjas så ofta!

På min 630 har tom yttre dörrhandtaget gått av en gång för att det gick så trögt. Smörjning avhjälpte trögheten!

Per L
ri
58
rich86
A5 SB -13
tycker faktiskt inte att man ska behöva underhålla dörrmekanismen på en bil...eller det är kanske bara jag? Men tack, ska testa smörja åt helsike o böja tillbaka pinnen! Ngn annan som har erfarenheter?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.