AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.965

Snott bilder på min bil och lagt ut på blocket

Sida 3 av 3
Jag har sett mina bilder på min förra E34 på blocket några gånger, inget att hetsa upp sig för tycker jag.
Snubben skrev ju oxå att bilen på bilderna inte var hans.
Sen är det nog många som inte vet att man får låna andras bilder.
Varför göra en sån stor grej av det hela ?
Kan inte bli upprörd över Kilroys bekanta, klockrent faktiskt. Folk blåser varandra dagligen genom att "sälja" saker som inte finns och många gånger är det inte värt slanten att polisanmäla.

Alla yrken har sina förmåner, om sen bildboven inte har klart för sig vad som gäller så kanske han mår lite bättre om han fått slantat av sig sitt dåliga samvete.

Vidare så är väl dom flesta införstådda med att nedladning och piratkopiering är förbjudet, sen är det upp till var och en att bedöma sitt samvetes storlek.
Om det sen knackar på dörren är det rökt, samvete eller inte.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
"Sen är det nog många som inte vet att man får låna andras bilder."

Vet inte om du skrev fel, men man får alltså INTE låna andras bilder utan tillstånd från upphovsrättsinnehavaren. Om man inte bryr som om andra lånar ens bilder så är det bara att skriva det vid publiceringen, svårare än så är det inte.
dali: aa jag skrev fel, menade självklart att man INTE får låna andras bilder =)
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
En polis är ju en polis oavsett om han/hon är i tjänst eller inte. Bara för att man inte är i tjänst så är ju inte det ett hinder för en polis att ingripa.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Kilroys (som jag tyckte mycket roliga tilltag), ligger kanske inom en gråzon vad gäller lagens bokstav och svägerskans chef skulle kanske ha åsikter om det om det blev allmänt känt (men jag betvivlar att det går att bevisa att hon avsiktligt visade sin polislegitimation, vilket nog både hon och Kilroy visste (jurist månne?)), men i grund och botten dess anda. Personen hade handlat fel och fick en näsknäpp.
Sedan för att återgå till huvudtemat, så skulle jag inte bli upprörd över om någon använde sig av bilder jag tagit, men då har jag inte heller lagt ned något större arbete på bilbilder i samband med försäljning så min situation är inte identisk. De bilder tråden avhandlar har det ju uppenbarligen lagts ned mycket möda på och de är mycket vackra.
Frågan är varför någon föröker sälja en bil för nästan 200k med en annons som visar bilder på en annan bil, urdumt.
kilroy
mikael*

Jodå, vi hade fullständig juridisk koll och "gråzonen" är så vit den kan bli.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
mikaelodoris
Tack för berömet.
Jag tycker att det är bara roligt om folk frågar om dom får låna bilder som jag har tagit.Jag vill då att dom skriver mitt nic eller namn.Hade det varit en bild på någon av alla andra tusentals bilar som jag har fotat så hade jag aldrig märkt det och hade ej fått en massa förfrågningar varför jag ska sälja bilen.Jag har tills nu haft 27715 besökare på bilen vilket är otroligt många och det tycker jag är jätte roligt.Så det känns som att det är fel bild om man ska låna en bild på nätet då den är ganska känd vid det här laget.
Hoppas att ni förstår vad jag menar.Jag missunnar ingen en bild som jag tagit men när man använder bilden komersiellt och bilden ifråga är min privata bil då blir det lite fel tycker jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.