AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.963

Snott bilder på min bil och lagt ut på blocket

Sida 1 av 3
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Vissa mäniskor är bra fräcka.Den här mäniskan har tagit bilder från mitt galleri och lagt ut bå blocket hur seriöst är det??Länk
Här är mina bilder på mitt galleri Länk
Har anmält nu får se vad som händer.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
så går det när man hänger på garaget ;)

Seriöst, självklart är det helt fel att ta bilder utan tillstånd. Du kan be blocket radera bilderna, eller så kan du be om personens uppgifter och skicka en liten räkning till honom.

__
Min bil:
Länk
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Ja tänk att det var straffbart att hänga på Garaget :)
Det är olagligt att använda bilder utan upphovsmannens uttryckliga tillstånd. Många tror att man måste skriva (C) eller copyright på bilderna, men det behövs inte, de är ändå skyddade.

Länk
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Jag började undra då folk hörde av sig och frågade om jag skulle sälja bilen? Så jag blev bra snopen när jag såg min egen bil på Blocket.
Hoppas att det löser sig.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det finns kvantitet och så finns det kvalitet. Uppenbarligen har du kvalitet på bilder och bilar men också ärlig nog att anmäla missbruket till blocket.

Välkommen hem till en lugn ö på vilda webben:)

Mvh
Asken
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Fick mejl av han nu och han skriver följande
"Sorry!

Som du ser har jag skrivit att bilderna är lånade och på garaget.se står inget om upphovsrätt.

Dessutom framgår det tydligt att jag inte påstår att bilderna är min bil utan exakt likadan.

Skall dubbelkolla med minbolagsjurist i morgon, men troligtvis har jag rätt."
tornet
håller med om att det är fräckt gjort... du får ta det som en komplimang, han tycker nog in bil är jevvlgt snygg! Tycker jag med förresten! :)

mvh tornet
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Jag hade kunnat fota hans bil åt han det hade ju bara varit roligt att få träffa en lika sinnad.
"Troligvis har jag rätt....."

Hur kan man bemöda sig att skriva ett sånt svar?
Man frågar väl först om lov att använda bilderna, det kan väl inte vara så ansträngande.
Sen kan man undra vad bilderna i en annons säger när det inte är bilder på den aktuella bilen.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Killen är bara amatör. Inget att lägga energi på man kan bara konstatera att Autopower och Gula tidnignens tryckta del där stjäls det inga bilder. Ingår inte blocket i Schibstedtkoncernen?
Mvh
Asken
"Amatören" rekommenderas att läsa här Länk
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
så det var du sin stackare som råkade ut för detta. Jag läste annonsen för några dagar sedan och min första tanke var om människan verkligen hade någon bil att sälja eller om det bara var en lurendrejare med tanke på texten: "Provkörning endast med pengar i hand och mig bredvid." samt att bilderna var lånade. Hur kan bilderna vara "lånade" om annonsören inte bett dig om tillåtelse först?... Suck jag blir så trött på sådant
Inte nog med att snubben "lånat" bilderna, han har dessutom mage att redigera dem i efterhand!
Stå på dig, du har 100% rätt!
Har hänt mig ganska många gånger och det har alltid slutat med att bildtjuven fått betla för varje bild!

Säg så här till snubben..
Men du.. Jag jag kommer hem till dig så kan vi väl kolla i ditt familjealbum..
När du väl sitter där och bläddrar så hittar du ett par bilder som du tycker är snygga och plockar helt sonika ut dem ut albumet och tar med dig.

Samma sak!

///Micke
Min cabrio Länk
Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Hände 2 ggr när jag hade min m5:a på blovket åxå. Mailade blocket vid båda tillfällena och deras annons försvann, ha ha

Dan Helsingborg
Kör BMW 525 och Audi A4

Saknar min gamla M5:a
pg_ice
för det första
äger man en M5a så bör man fan har råd med en kamera

fattar inte hur man kan lägga ut bilder på andra bilar än den man ska sälja?
fattar han inte hur jäkla oseriöst det låter?
det är väl ingen jävel som köper en bil där man får se bilder på nån annans bil?

den där annonsen borde tas bort direkt.

hej hopp jag ska sälja en volvo
jag lånar bilder på en annan volvo och lägger ut så duger det.
volvo som volvo..samma skit ;)
pg_ice
skickade just ett mail till säljaren
på dom bara :)

"
hur fan kan man låna bilder från en annans bil och lägga ut?
du har råd med en M5a men du har inte råd med en kamera tydligen."
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Skicka en faktura på 800 kr/bild + moms.
Krånglar han, så gör du bara en "Paap Reeder", driver det vidare till indrivning via fogden och adderar kostnaden till skulden.

__
Min bil:
Länk
Varför just 800 + moms?

///Micke
Min cabrio Länk
Annonser utan bilder är meningslöst. Att sedan det är andra bilder på objektet "ser" inte alla, finns det inkompetenta säljare så finns det inkompetenta köpare.....tyvärr.

Men för sjutton, kläm åt han om det går, det har han förtjänat med råge.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Om jag har förstått det hela rätt, så är 800 + moms det pris många frilansande pressfotografer begär/får för överlåta rätten att publicera en digital bild.

Det blir 1000 kr jämnt med moms.

__
Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.