|
|
|
|---|---|
|
Tja, jag antar att mitt slutsteg har bränt och jag undrar om någon vet vad det är som har gått sönder samt hur man kan fixa det? Jag satte på stereon här om dagen och helt plötsligt slutar basarna att spela. Istället gjorde dom något "poppande" ljud, alltså oregelbundna baspulser. Hur som helst funkade det inte längre i min bil och på min stereo. Kollade igenom alla kablar min inget såg ut att vara fel. Därefter testade vi steget på en annan stereo. När vi kopplat in allt och tryckte på så började stereon ryka och därefter började poppandet. Detta poppande fortsatte även efter att vi hade bytt slutsteg, så det verkar som steget brände stereon. Dock funkar stereon om man inte kör via slutstegutan bara genom stereon. Är det någon som vet vad felet kan vara samt hur man kan laga detta? Tacksam för svar // Mike. | |
|
Det är lite svårt att följa logiken i frågan, men grejorna måste in på bänken för att undersökas. Generellt sett: Det som går sönder är det som jobbar med höga strömmar, direkt på matningsspänningen osv, dvs slutstegskretsarna, antingen integrerade kretsar eller diskreta transistorer. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.