AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
410

Insp 2. 325/e36

mo
142
molle
325iA coupe -92
Hej!

Är det nån som vet vad en insp 2 går lös på och vad är det dom gör. Min bil är 10 år gammal och står nu inför valet att försöka mig på en service själv. Bilen har en full service bok men jag tänker inte sälja den en på ett bra tag, så om jag har bilen i 3 år till så e bilen 13 år när man ska sälja den och då är det väl ganska oväsentligt om service boken är full d.v.s man får ju inte så mycket för den ändå eller?
Axel
Mellan 4500-5000 kr.
MVH Axel

Bromsen är fartens värsta fiende.
Aldric
Dom byter lite olja och filter, har för mig att dom plockar isär bromsarna och rengör och smörjer dom också, men sen är det nog mest kontroll och påpekande av att du nog "borde byta den och den delen". Jag är i samma sits som du och jag har gått över till att bara byta olja/oljefilter/luftfilter (själv) var 1000:e mil. Känns lite si och så med att lägga fram 4300:- för kontroll av en bil som hängt med i 10 år ..
Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
molle: Det beror väl på hur du kör under dessa tre år. Men jag skulle nog rekomendera att serva på en verkstad så att boken förblir komplett.

BMW i Solna tar 5500 kronor för en inspektion 2.
Jag har dock bara servat med inspektion 1, 3 gånger.

Gå in på BMW och hämta lapp för respektive inspektion så ser du exakt vad dom gör på de båda inspektionerna.

Mvh Johan
Fick ett pris på ca 6000:- för insp 2.
M3-Mackan
Annars står det väl i serviceboken vad dem gör & byter..

-Mackan-
Ju äldre bilen är och ju längre den gått desto viktigare är det väl med full servicebok... om man vill få ut något över huvud taget vill säga. Vid insp 2 byter dom stift, olja, alla filter inkl AC filter mm. Har en två sidor lång checklista vad dom gjorde på min bil vid insp 2.
mo
142
molle
325iA coupe -92
Det man e mest orolig för e att det tillkommer en massa saker som *bör* bytas om nu en insp 2 kostar 4500kr, då kan det sluta hur som helst =/.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.