AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.234

ESS tuning.

Af
1
Affenisse
320i -96
Är en ny BMW äger för första gången, och är helt såld på bmw sen 2 år tillbaka :).

jag har en 320i -96 och letar efter en kompressor till bilen och var och tittade lite på ess tuning sidan. Där ser jag dom inte har ESS tuning till e36 06... men ser dom har till e46.. någon som kan förklara till mig varför? :(
Efterfrågan bland de ägare av E36 320i på ESS produkter får nog anses vara försvinnande låg och tämligen förlustbringande för ett företag som ESS...

Som du säkert noterat så kostar ESS grejer en del.. De som äger en 320i från -96 idag gör det förmodligen inte pga prestandan eller utvecklingsmöjligheten av densamma...

/Anton
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Att trimma en "grundmotor" som den du har blir en dyr och komplicerad historia. Bättre då att satsa pengarna på att köpa en bil med en stööre motor direkt..

En gammal sanning är att det är enklare och billigare i längden att byta motorstorlek istället för att trimma (om man inte har största vill säga..). Om det sen innebär byte av själva motorn eller att byta till en annan bil får du avgöra.. Men att byta upp till en ex. 325i alt. M3 ger ju dessutom bättre chassie, bromsar, avpassad utväxling, mm..

//amullo
---
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Länk

Här har du ett kit som funkar till din också.
Det rör sig om så mkt pengar att det inte är lönt - då är det bättre om du köper dig en e36 m3 istället!?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.