|
|
|
|---|---|
|
har problem med mina vindrutetorkare, dom la av helt igår, gissar på relät, alla säkringar är hela, men hittar ingen beskrivningen om vars man hittar just detta relä, finns det ens något relä till torkarna? tacksam för snabba svar då ja står utan bil i spöregnet | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Du får ta bort kupefilterboxen på höger sida, under den finns ett lock som lossas med insexskruv där i sitter det mesta i elektronikväg och även torkarreläet. Du uppger ingen årsmodell de ser lite olika ut. Men vädret blir säkert bättre snart ! ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
låter bra ska testa d, tack så mycke för hjälpen! d är en -00:a |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| tack å bock, ska kolla d ikväll | |
|
tog bort filtret,locket, men bilden överstämmer inte med hur d såg ut, hittade bara ett relä där å det var bara 7poligt, så ytterligare hjälp behövs bilen är en 523i -00 |
|
|
Det är ett dubbelrelä, om du öppnar reläet så brukar ena kontaktparet vara rejält bränt och detta äventyrar torkarnas funktion, startar inte ibland, stannar i fel läge osv. Oftast kan kontakterna rengöras med t.ex en liten strip slipduk och duschas med kontaktspray, sen funkar allt igen. FP |
|
| okej, men frågan kvarstår fortfarande, vars sitter det? | |
|
Det sitter längst fram i e-boxen som du öppnat, har för mig att det är ljusbrunt till färgen, du hade ju hittat ett 7-poligt relä eller hur? FP |
|
| jo ett 7poligt hittade jag, men sen fanns d inga mer relän där, å det såg inte alls ut som på bilden | |
|
Quote folke: "Det är ett dubbelrelä, om du öppnar reläet så brukar ena kontaktparet vara rejält bränt och detta äventyrar torkarnas funktion, startar inte ibland, stannar i fel läge osv. Oftast kan kontakterna rengöras med t.ex en liten strip slipduk och duschas med kontaktspray, sen funkar allt igen." |
|
|
Machin: Som Hasso skrev tidigare, det finns ett par versioner, med två relä och med ett dubbelrelä, därför kanske inte bilden stämmer med din bil. Du har hittat rätt relä. FP |
|
| Hittar inte reläet på BMWinfo, någon som har nummer? | |
|
Hittade det efter 30 minuter på google :) 61 36 8 384 505 om någon är intresserad. |
|
|
Och även jag tackar dig herr Hasso! Efter en vådlig färd från Kinna till Bräkne-Hoby ikväll, där vindrutetorkarna gav upp i 120 km/h tre mil innan Halmstad, vid omkörning av lastbil i mörker och ösregn, har jag nu framgångsrikt filat i mitt relä och kan utan rädsla åka till jobbet imorgon. Tack! ***bmwcs 2202*** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.