|
|
|
|---|---|
|
Har råkat ut för ett vanligt fel bland M5 E39'or med att instrumentet är snudd på oläsbar. Länk Några ideér om vad man ska göra? /Pär | |
|
Jag har också det problemet, försökte lösa det med guiden i gör-det-själv. Men jag valde att sprejja kontaktytan med 5-56, inte så lyckat. Men det blev i alla fall inte sämre. Skall göra ett nytt försök med riktigt spej. Vad jag har förstått finns det firmor i tyskland som reparerar displayen och det finns otaliga länkar om detta i andra forum här. Men frågan är om man kan köra med bilen med hela paketet ivägskickat? Det har jag inte lyckats utreda genom att läst alla forum trådarna. kanske någon vet? |
|
|
Jaha, försökt med "rätt" spray nu, men troligtvis sket det sig när ja använde 5-56. Blir att överväga att skicka den till nån. |
|
|
Har du länken till GDS guiden, och vilken spray är rätt. Tänkte göra ett försök att rädda den innan jag skickar iväg den. /P |
|
|
Ännu ett offer för 5-56...) Denna ävja har förstört (eller inbringat..) många sköna tusenlappar för elektronik och instrumentverkstäder. Detta är smöja (smörjmedel), ingen elektronikspray. Tyvärr kan man aldrig spraya bort felet i fallet med displayer som har en överföring mellan kort och LCD i form av en värmeförseglad film. Överföringen måste bytas eller förseglas om med rätt värmeverktyg osv. FP |
|
|
Har en liggande i garget, helt okej vita tavlor köpte fel. ge ett bud. |
|
|
ja är huvet dumt får plånboken lida. jag får störa mig på mina pixlar ett tag till känns det som. Men jag hade inga förhoppningar innan jag sprejade ...tur för mig att jag inte sabbade hela instrumenteringen, allti nått bra i försöket. |
|
|
Finns det några svenska företag som kan fixa detta? |
|
|
ja det finns det men inte billigt. Sedan har jag hört att nån i helsingborg genom bmw gör det. Sedan har jag en kompis som jobbade på bmw i jönköping och han hade kontakt här i sverige som fixade det runt 2000kr har jag för mig. Bmw i jönköping ska ha haft honom till sådant hjälp. Ska undersöka detta lite närmare. MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
| låter mycket trevligt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.