AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.550

Vad är det för fel på annonsen på min alpina-d10 touring

zi
16
ziczac
540iA touring-01
hej har annonns både här och på blocket men intresset är väldigt svalt vad kan vara fel?
kolla länken! Länk

det är ju ändå den billigaste D10 touringen i europa
Ett kort som alltid fungerar när det är radiotystnad är att sänka priset ytterligare.

Kanske inte det roligaste men det kostar att ha kvar bilen också.

// Hawar
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Alpinafälgarna saknas vilket är ett stort minus på en sådan bil.
Den borde kosta ungefär vad du begär, men som ovan är det dött i luren så har man inte mycket att välja på än att sänka eller behålla.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag vet inte om en D10 är speciellt intressant som modell, speciellt inte med tanke på vårt skattesystem. Så du kan nog inte räkna med att det blir någon rusning oavsett pris.

Dyra bilar är dessutom ganska svårsålda just nu, så jag skulle nog rek. dig till att skriva en bättre annons och ha en hel del tålamod, det kommer att ta tid (räkna med några månader) men förr eller senare så kommer du nog att få sålt den.

__
Min bil:
Länk
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Den har ju rullat en bit... Sen ska man nog satsa på Alpina-fälgar när man restaurerar en bil som varit delvis slaktad, annars kanske folk blir misstänksamma...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Varför tror du att bilen har varit slaktad?
Är det bara för att fälgarna saknas?

Fälgarna som sitter på riktigt snygga kan jag annars tycka, även om Aplina fälgarna är strået vassare.

__
Min bil:
Länk
Svårt med att sälja alla bilar över 70 idag..
Sen att de är en Alpina gör de inte lättare, de flesta "exlusivare" bilarna är skitsvårt att sälja just nu..
Sålde precis min Alfa Romeo GTA -04 efter en väldigt lång väntetid.
Men vipps,, en dag kom rätt kille utan byte som ville ha min bil.

Tiden går sakta ibland.. men förr eller senare så..
Jag kan inte Alpina D10värderingen, men gruppen som efterfrågar en snart sju årsmodeller gammal modell med över 20000mil för 150KSEK är ganska liten sannolikt. Håller annars med Hasso att det som gäller är att sänka eller behålla.

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Inget ont menat, men att en Bildemontering står som säljare kan ju väcka viss tveksamhet om historiken.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Mugge> Jag vet att bilen varit slaktad och att försäkringsbolaget har löst bilen till förra ägaren. Dock inga skador på bilen, bara länsad på delar...
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Ratten ser ut att vara en m-ratt med alpina emblem..
Hur mkt drar en sån här kärra blandad körning?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Inga knappar för Switchtronicen på ratten heller, plus 02 var det väl den tjockare kringlan om det var M-ratt.
Till att börja med kan du "vässa språket" lite - texten kryllar dessvärre av särskrivningar...

Sedan att Alpinafälgar sa knas ä r vä l int e ulti mat? =)

Sorry, men jag antar att annonsens kommateringsfel beror på slapphet före okunskap - inte sant!?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.