|
|
|
|---|---|
| Hej. Jag undrar om min bil klarar av att turbokonverteras? För att slänga i en typ m5 motor gör väll att jag aldrig får igenom den genom besiktningen? | |
| Har du kollat på en 745i -84? | |
|
Alla bilar klarar en turbokonvertering. Hur bra det blir beror på vilken teknisk lösning du väljer såsom laddtryck och mycket annat. Om du inte monterar bort grejorna vid besiktningen så lär den inte gå igenom besiktningen med en sådan motor heller. Och mellan besiktningarna är bilen olaglig att framföras på allmän väg. På 70-talet turbokonverterade jag en SAAB 99 (0-150 kph på 13 sek vid 1,6 bars laddtryck). Den hade jag byggt så att det bara tog ca en timme att återställa till besiktningsbart skick. Vill du veta mer om turbokonvertering så kan du läsa här: Länk Länk Per L |
|
| Ok tack. Har skickat mail till gikturbo om prisförslag. Mvh William | |
| Varit väldigt intresserad av en 745i. Men nu när jag har denna bilen som jag fäst mig vid så håller jag mig till den. Mvh William | |
|
Det kommer bli dyyyyrt. Turbokonvertera det gör man med eget recept och mkt händighet, annars kostar det oftast fruktansvärt mkt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.