AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.313

Montera El-taklucka i e30

mo
231
moget
Bmw 325ix- 89 mtech2
Hejsan.

jag har köpt mig en el-taklucka med tillhörande delar.

( har inte fått hem de än ) Finns det för draget el till de?

jag har iaf inte fördragen till till ex c-lås ( inte nåt alls till bak dörrarna )

har en tidigt 88-

Någon som gjort likadan operation?

Mvh kristian
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag har gjort den operationen. Fanns inte fördraget på min. Å andra sidan så var det en kabel (+) att dra dit (från den vita kopplingsdosan för extrautrustning under instrumenbrädan) så det var inte direkt klurigt, Minus i en skruv i taket.

///BMW - Was sonst!
mo
231
moget
Bmw 325ix- 89 mtech2
hej

tack.

han klipper sladden till mig. så mkt vet jag.

vet du vart man ska koppla på den då? sen när de är dags?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jadå det vet jag. Det är den tjocka röda bredvid den gröna fyrkanten på denna bild: Länk
Säg åt honom att inte klippa den, den sitter bara istucken i kopplingsdosan och det går nästan snabbare att ta loss den än att klippa den.

///BMW - Was sonst!
mo
231
moget
Bmw 325ix- 89 mtech2
Tack. Skickat. får vi hoppas att han inte klippt annars kan han ju ta loss kontakten så kan man löda/skarva en ny sladd där emellan..

TACK TACK,
mo
231
moget
Bmw 325ix- 89 mtech2
Imorgon hämtar jag ut detta.

får se om de är väder nog till att skruva i det..

Skriver här under dagen i morgon..
mo
231
moget
Bmw 325ix- 89 mtech2
Har fått hem den nu. Dock glömde han klippa sladden åt mig. men de gör inget då jag hade visst en kompis som hade samma saker liggandes, så ska få kopiera hans sladd..
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Borra ur " dom två nitarna" som håller den gamla plattan som veven satt på, och montera den nya som tillhör motorn, finns en färdig jordningspunkt något till höger om plattan (gängad). skruva ihop paneler mm igen och dra den långa sladden ner till kontaktplatsen under panelen, göm sladden längs med dörrlisten och stoppa i en säkring, tror det var nr.17 och 32A, men kolla i instruktionsboken, står där.

Sommarbilen

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.