AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
854

Var rostar 330 Ci ?

Mr
32
MrLynx
330Ci M-sport Facelift -03
Jag blir snart ägare till en 330 Ci. Min fråga är var man ska kolla efter eventuell rost ?. Den jag ska köpa om några dagar har jag inte hittat något på men den är bara sommarkörd med 5000 mil på mätaren och garageförvarad så där bör ju inte finnas något...

330Ci M-sport Facelift -03
Jeep Wrangler 4,0 -91
Galant Avance V6 -01
Gillar jag sexor eller ?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tjenare,

Du har ju fortfarande rostskyddsgaranti kvar på bilen så du borde sitta säkert även om det skulle komma fram rost vid ett senare tillfälle. Men kolla motorhuv (ofta i framkant på undersidan), baklucka (har fått för mig att runt nummerplåten och innanför handtaget är vanligast) och dörrarna (i bakkant vid själva låset och i framkant på insidan). Det är där det är vanligast tror jag.

Mvh
Wiberg
fb
46
fbkd
330Ci -01
MB190 -88
Har även sett rost vid B-stolpen där dörrlåset sitter fastbultat bakom det svarta plasthöljet brukar det kunna gro (gäller bara cupe vad jag sett).
Har även sett rost på plåten som ligger an mot bakre stötfångaren (men detta ser man normalt inte för ens stötfångaren tas bort om det inte har rostat väldigt mycket vill säga). Sedan skadar det inte att kolla under första 330ci modellerna börjar ju bli några år så även här brukar det kunna rosta lite. Men absolut vanligast är motorhuv tätt följd av bakluckan och sedan kommer dörrarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.