|
|
|
|---|---|
|
Som många andra har jag problem med elhissarna, det började för några månader sedan med att klämskyddet aktiverade när man försökte hissa upp rutan så man var tvungen att dutta på knappen för att det skulle gå. Nu rör den sig inte alls. Reläna klickar när man trycker på knappen, och när man öppnar och stänger dörren, så då borde det väl vara själva motorn eller boxen till den som är kass? Jag har öppnat och kollat, och magneten sitter nästan precis i mitten som på bilden på Länk kanske 1mm längre åt höger. Jag har också testat att smörja upp banorna och rullarna, och även att koppla ur - på batteriet i 45 min, men det fungerar fortfarande inte. Har ni några fler tips som jag har missat? Det är bara dessa saker jag fått fram via sökfunktionen, och killen på BMW ville byta motorn för 3500:- om det nu inte var spänningsfall någonstans. Ny motor finns ju på skroten för 600-1000:- så är det nästa steg kanske? Eller har jag missat något? Tack på förhand. | |
|
Fick byta motorn och om jag minns rätt var det samma sympton. Den fungerade om man körde den löst och när man satt den på plats gick den inte, troligtvis nöp den. Om jag minns rätt, fick jag betala 1800 kr för en ny. Köp en ny, den på skroten kan ha samma fel. Bytte för 4 år sedan. Hans |
|
| Vad är detta för klämskydd ni pratar om? Jag har det problemet att det är 2 lägen som rutan fastnar på och man måste dutta förbi dessa punkter. | |
| Om det går för trögt för motorn pga dålig motor eller o-oljade skenor så tror styrkretsen att man har en hand i mellan och sänker ner igen. Så gjorde min motor ett par månader innan den stendog om det nu är den. | |
| Ok, då ska jag se ifall jag har det problemet. Tackar! | |
| Skruva upp motorn och kolla. På min hade kugget i plast börjat tugga och då hade motorn gått för tungt och tackat för sig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.