|
|
|
|---|---|
|
Har varit och kollat på en 320 00a, som är i riktigt bra skick. Endast 8500 mil, ägd av en äldre herre. Det enda problemet är växellådan, när man ska lägga in 5an så är det precis som med backen, det ligger som en spärr när 5an ska in, inge skrap och alla andra växlar går in fint. Vad kan detta bero på??? Vet inte om man ska våga köpa den, om det är fel på lådan kan det ju bli dyrt. Tacksam för snabba svar | |
|
Är den verkligen lika hård som fjädern mot backen? Det ska vara ett motstånd i sidled från 4 till 5, och även från 4 till 1. Den är alltså centrerad vid 4 och sen är det motstånd åt båda hållen, och stort motstånd mot backen. Motståndet mellan 4 och 1 försvinner ibland har jag för mig att jag har läst. Kanske är det så på den här bilen och därför reagerar du på motståndet mot 5? I så fall är det bristen på motstånd mot 1 som är felet, och inte motståndet mot 5. Oj vad krångligt det blev. :-) |
|
| Jag har en 328 e46. Det är precis som Adelson säger, ett motstånd i sidled mot 5:an men inte lika mkt som mot backen. Åk till en BMW-verkstad och kolla om du är osäker. Jag hade inte varit orolig. | |
|
Var och kollade på en lite nyare e46a och det är ju ett motstånd även på den precis som ni säger men det är inte lika mycket som på 320in jag var och kollade på, känns mer som att det kärvar på den. Var dessutom och pratade med en mekaniker om detta och han sa väl ungefär samma sak som ni, men om det är nåt som mäste åtgärdas så måste man ner med hela lådan:( |
|
| Har precis samma symtom på min. Har beställt en repsats av länkaget för att få bort lite glapp och förhoppningsvis även motståndet mot 5an. Bytte oljan i lådan för några hundra mil sen men det märktes ingen skillnad. | |
|
Ska ta bilen till en verkstad imorrn så ska de få kolla på de, annars blir det nog affär. Tack för alla snabba svar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.