AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.138

Snart ägare till en 330 Ci facelift M-sport . Kommer jag att vara nöjd ?

Mr
32
MrLynx
330Ci M-sport Facelift -03
Jag är ny medlem och ska snart få min första BMW. Jag har precis bestämt mig för en 330 Ci -03 som bara gått 5k mil.
Den är ljusgrå metallic med svart skinn, Harman Kardon anläggning och manuell. Efter det att jag kollat på den så kunde jag inte säga nej. Det känns som en väldigt trevlig bil på alla vis! Hoppas att jag slipper få några bekymmer med den. Tydligen så ska man bara tanka 98 oktan eller mer enligt säljaren. Någon här som har tips eller råd i övrigt när det gäller denna bil ? Är där några speciella svagheter man ska tänka på ?
Nä, svagheter ska du inte tänka på. :-) Du ska bara njuta. Om det sedan blir något problem så får du säkert hjälp här då.

Du kan köra på 95, eller ända ned till 91 oktan om du vill, men angiven effekt får du vid 98.
Wa
184
Wargen
330CiA M Cabrio Imolarot II 2003
Grattis till 330 ci:n!
Det är en underbar bil, du blir säkert mycket nöjd.
Välkommen till forumet!
Jag har provat både 95 och 98 oktan, men vid normal körning har jag då inte märkt någon som helst skillnad.
Jag har haft min 330 ci cabrio sedan januari i år och inte haft några problem med den.
Det enda som du måste ha koll på är oljan, eftersom de brukar vilja ha några skvättar mellan servicarna.
Lycka till med Bimmern!
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Du får vara beredd att stiga ut på morgonen med ett brett leende under lång tid framöver.. Samt att vägen hem från jobbet helt plötsligt kan bli +5 mil helt plötsligt.

Upp med bilder när du handlat vettja! Lycka till!

/Hampus
Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Kan bara hålla med vad killarna ovan har sagt, 330Ci E46 är en underbar bil och jag är övertygad om at du kommer bli nöjd. Riktigt bra bottenvrid i kombination med att den är riktigt pigg även på höga varv.

Jag har ägt min 330Ci AC Schnitzer sedan våren -06 och inte haft några problem med den förutom en lös list i pass.dörren.

Att du satsar på en facelift kommer du heller inte att ångra, modernare och snyggare synliga detaljer så som LED-ljus mm. men även en massa finslipningar av mindre lyckade lösningar från tidigare årsmodeller.

Hämtar du den idag eller? Upp med bilder så fort du fått den :)

Lycka till / Jimmy
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Det är väl bara att säga GRATTIS!!!

Det är en kanonbil med en helt underbar motor. Har tidigare haft 2st 530 med samma motor men det ÄR skillnad när den krupit ner i en 3-serie.

Tycker själv att den går som ett skott. Det finns värre, jo då, men med allt sammantaget så är det en mycket bra kombination av styrka/bränsletörst (inte så farligt) och pris osv.

Jag är toppennöjd och har inte haft några större bekymmer med min. Ingen rost, fast det kan ju bero på att den bara åker på sommaren. Den drar lite olja som redan nämnts, men inte någon fara. Den faceliftade är snyggare, men tycke och smak är ju så olika.

Återigen grattis och hoppas du blir nöjd. Upp med lite bilder sen bara och bor du i Stockholmstrakten, glöm inte att åka till Brostugan på måndag och visa upp den live.

MYCKET NÖJE MED BILEN!

Niklas

Fransosen
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Grattis! Oerhört läcker bil med en läcker motor!
Om förra ägaren enbart tankat 98 rekommenderar jag dig att fortsätta med detsamma.

Min fd 330ci var en av de bästa bilarna jag någonsing ägt. Ångrar än idag att jag sålde den, men ekonomin tog en vändning neråt och det var ett nödvändigt val då..
Mr
32
MrLynx
Jag hämtade min 330 i går. Har bara hunnit köra ca 15 mil hittills men vilken härlig bil ! Den har bara körts sommartid innan så jag vet inte hur jag ska göra när vintern kommer.. Det känns lite synd att köra med den då eftersom den är så pedantskött.. Men det ligger ju låångt fram i tiden !

Jeep Wrangler 4,0 -91
Galant Avance V6 -01
Gillar jag sexor eller ?
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Hejsan!

Grattis till bilen och se fram emot många härliga bmw-mil där du kan sträcka ut på krokiga vägar och verkligen njuta av bmw´s härliga körmaskin.

//Jonas

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.