|
|
|
|---|---|
|
Hej, Mitt avgassystem på bilen börjar ge upp, och har därför bestämt mig för att inhandla ett nytt. Ett sportsystem lockar, så undrar var jag borde beställa ifrån, samt vilket märke jag borde köra på? Vill inte betala 12.000, men behöver inte direkt kosta en femhundring heller. Ge gärna tips! Sen undrar jag även som många andra säkert frågat, om dessa trimchip som cirkulerar. Till att börja med ska jag väl säga att jag inte räknar någon dramatisk ändring i hästkrafter, som vissa sidor uppger. (20 hk t.ex. som Racimax, för jag gissar på att det inte stämmer?). Det jag undrar är vad dom gör förutom att försöka få mer hästkrafter, höjer dom varvstoppet? Isf undrar jag till vilken nivå ett chip kan höja varvstoppet utan att bilen tar allt för mycket skada? Och är det några ni rekommenderar? Har sett dessa jätte billiga chip från tyskland, exakt vad gör dom för en E36 318is? Tack på förhand! | |
|
Hej igen, då jag inte fått något svar vill jag uppdatera lite: Har hittat ett Ferrita rostfritt avgassystem från katten och bakåt. Det är dock till 318i cab/coupé/sedan, är det samma som passar till min 318IS? Sen undrar jag också om luftfilter. Vet att öppet luftfilter kan skapa problem pg.a. varmluft och smuts, men dessa sportfilter? De som i princip ser ut som orginal, är det något negativt med dom? Kan bilen gå sämre av ett sådant? Och hur ofta ska ett sådant rengöras? Om ni vet något specifikt sportfilter är det bara att länka. |
|
|
Hejsan Rawr, Jag hoppas att du inte tar illa upp, men istället för att satsa på ett Ferrita för 10000 så skulle jag uppgradera till en 6-cylindrig BMW, Sen så skulle jag köpa det billigaste avgassystem som jag kunde hitta och kränga din 318. Anledningen är att jag personligen har slängt ut alldeles för mycket pengar på bilar där man aldrig får igen pengarna. Sen så skulle jag köpa en 6-cylindrig BMW. Jag har själv en 523 och en 325 och de drar c:a 0.8 liter /mil....mindre på långkörningar. När det gäller BMW så har de ett stabilt 2:ahandsvärde...men de är inga samlarbilar...så vill du haså liten värdeminskning som möjligt så satsa på en M3, cab, touring eller coupé ( i denna ordning). En BMW med en 6:a kan du fixa med i åratal och njuta av |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.