AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.014

Elfel i BMW E92 - någon mer som råkat ut för detta?

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Idag var det andra gången som bilen HELT plötsligt tänder upp bakljusen, angeleyesen och även bromsljuset på bilen - helt utan anledning.

Första gången hände det när bilen stod parkerad - och idag blev det när jag stod och tvättade.

Någon annan som råkat ut för liknande bekymmer?

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Sånt där är ju skrämmande, man undrar hur länge det dröjer innan moderna bilar lyckas starta motorn själv??

Det kanske finns nån uppdatering hos BMW?

Mvh
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Hej Niklas,

När jag tvättar min bil som har komfort access så låses och öppnas den ibland när jag tvättar den, jag vet att samma sak händer för andra.

Bilen har ju också "follow me home" funktion som lyser upp om man drar på helljuset efter att ha stängt av tändningen.

Kan detta vara vad du upplever?
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Jomen även om den låser och låser upp så ska väl inte bromsljuset tändas? Och dessutom är det omöjligt att få bilen "normal" igen utan att starta upp den och sen stänga av den.

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Hände samma sak för mig igår(Bmw 130). Parkerade, stängde av bilen och klev ur och ser att det lyser fram och bak(bromsljus) men bara på vänstersidan fram och bak!!

Vred av ljuset men hände inget. Startade bilen och stängde av den och då vart det ok!!??

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Hade du kommit åt blinkersspaken när du klev ur bilen, eftersom det bara lös på en sida?
Skall låta det vara osagt, men är ganska säker på att jag inte gjorde det.

Brukar däremot ha en förmåga att trycka på "fjärren", när jag kliver ut med tidningen i ena handen, 2 liter mjölk i den andra och nycklarna fastklämda nånstans däremellan. Vet dock inte om det finns en knapp som bara tänder/aktiverar vänstersidan:)

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.