|
|
|
|---|---|
|
Idag var det andra gången som bilen HELT plötsligt tänder upp bakljusen, angeleyesen och även bromsljuset på bilen - helt utan anledning. Första gången hände det när bilen stod parkerad - och idag blev det när jag stod och tvättade. Någon annan som råkat ut för liknande bekymmer? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson | |
|
Sånt där är ju skrämmande, man undrar hur länge det dröjer innan moderna bilar lyckas starta motorn själv?? Det kanske finns nån uppdatering hos BMW? Mvh |
|
|
Hej Niklas, När jag tvättar min bil som har komfort access så låses och öppnas den ibland när jag tvättar den, jag vet att samma sak händer för andra. Bilen har ju också "follow me home" funktion som lyser upp om man drar på helljuset efter att ha stängt av tändningen. Kan detta vara vad du upplever? |
|
|
Jomen även om den låser och låser upp så ska väl inte bromsljuset tändas? Och dessutom är det omöjligt att få bilen "normal" igen utan att starta upp den och sen stänga av den. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Hände samma sak för mig igår(Bmw 130). Parkerade, stängde av bilen och klev ur och ser att det lyser fram och bak(bromsljus) men bara på vänstersidan fram och bak!! Vred av ljuset men hände inget. Startade bilen och stängde av den och då vart det ok!!?? |
|
| Hade du kommit åt blinkersspaken när du klev ur bilen, eftersom det bara lös på en sida? | |
|
Skall låta det vara osagt, men är ganska säker på att jag inte gjorde det. Brukar däremot ha en förmåga att trycka på "fjärren", när jag kliver ut med tidningen i ena handen, 2 liter mjölk i den andra och nycklarna fastklämda nånstans däremellan. Vet dock inte om det finns en knapp som bara tänder/aktiverar vänstersidan:) mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.