AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
758

Mycket irriterande problem med navi (mk1) hjälp önskas

54
212
540 :D
M5 -99
Porsche 924 -79
Hej

Skulle koppla in en dvd-spelare jag köpt till bilen. Innan (längesedan) gjorde jag ett försök med att koppla in en digitalbox till bilen, och det gick jättebra förutom att jag inte kunde få in några kanaler. (sen provade jag med en extern antenn och då gick det "nästan" bra, fick ljud och bild lite då och då, men själva digitalboxens bild fick jag ag ju alltid så vad gäller scart och 12v till boxen var det ju rätt kopplat).

Hursomhelst, jag stoppade i min scartkabel i dvd:en och tog ström från cigguttaget med den medföljande kabeln. Gick in i menyn och "television" och valde AV-kanalen, och det funkade klockrent, satt och kollade på en hel film. Sen tänkte jag montera min spelare permanent i bagageluckan, och tog då bort själva cigg-uttags-adaptern från strömkabeln jag fick med till dvd:en, och anslöt på samma ställe som jag tidigare hade haft min digitalbox på. Sätter mig i förarsätet och vrider om nyckeln, hej och hå, naviskärmen är helt svart. Vrider av tändningen och går bak, lägger av batteripolerna. Tar ut Navin och tar ut alla anslutningar från denna och DVD:en, kollar säkringen på Navin och säkringen ovanför batteriet (båda hela) väntar i några timmar, kopplar in Navin igen och sätter på batteripolerna. Slår på tändningen och nu kom bilden tillbaka, men det händer inget när jag trycker på någon knapp (exempel för att gå in i meny eller vadsom helst), går bak och tittar på Navin, men den är stendöd. Går inte att trycka ut skiva eller något. Konstaterar att videomodulen fortfarande snurrar, alltså verkar ju den gå i allalfall. Låser bilen och går in igen. Här är jag nu. Vad kan jag ha gjort för fel?! Alla anslutningar jag använt mig av har jag ju använt förut, och då funkat klockrent, men när är det som det står ovan. Det ända jag kan tänka mig är att jag skulle kunnat förväxla plus och minuskabel till DVD:en men det borde ju bara skada DVD:en, och det fungerar utmärkt utanför bilen.

Tacksam för snabba svar, vill gärna använda bilen fort.

MVH
Andreas
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
tja! inte för att jag haft digitalbox el dvd i min men min var exakt likadan när min mk1a gick sönder o sen åkte jag så ett tag tills jag bytte till mk3 och vipps så blev det en helt annan bil:)

det jag bytte ut till var: mk3an nyare videomodul samt radiomodul bm24 tmc samt kablage från mk1 till mk3 mk4....
54
212
540 :D
M5 -99
Porsche 924 -79
Jää, vart inne på samma grej, har adapterkablaget. Men det är ju skitirriterande att skärmen har "hängt" sig, händer inget när man trycker på knapparna osv...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.