|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har nyss köpt en e30 med 18 tums däck på, bakdäcken är nu helt slut innerst på däcket, men vill påstå att bussningarna verkar vara okej, det är 215/35 men borde vara 225 istället, däcken är väldigt smala sk tysk stuk, kan det göra att däcken går för hårt på däcksidan/kanten? tacksam för svar, tror inte jag får plats med 224/40/18 vilket är synd, billiga däck i den storleken :( | |
|
Bakaxeln är delad, och antagligen är din bil sänkt? Därav vinkeln på hjulen. Inget du kommer ifrån...Kör själv 215 på 17"x8.5" tyskstuk, vill hellre ha 225/235 men tror inte jag får på det med en 60/40 sänkning utan att hjulen kommer ta i skärmarna. *Nån som vet "max-storlek" på hjulen samt ET för E30? |
|
| Är lite nyfiken,hur många mil kör du innan dem är slut innevid? | |
| Jag kör med 8,5 x 17 et 13 med 215/40-17 däck och det tar ganska ordentligt i skärmarna med flera än mig själv i bilen och ändå är skärmarna valsade. Provade också att byta dämpare bak till konis ställbara men det blev inte bättre. Nån som har något annat förslag? | |
| Hej. Har väl kört två fulla tankar så lite över hundra mil kanske, ja den är duktigt sänkt, ska testa med 225 om det får plats, blir billigare iaf :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.