AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.054

Behöver lite tips innan ja sticker

Sticker imorn ner till serbien med min m3;a
tänkte bara se om d finns något ja borde tänka på som ja kanske har glömt.
köpte olja från bmw i fredas som borde vara bra att ha med sej.
Är det något mer som jag borde tänka på innan ja sticker iväg??
Tänkte ta båten från gedser i danmnark till rostock och sen brassa på hela vägen ner genom tyskland.

Några tips, hjälp, saker ja borde tänka på?
En sak till, 98oktan finns inte överallt i serbien´? ska jag köpa en oktanhöjare då eller skita i d o köra på 95?

Mvh Milos
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Vet inte riktigt hur det är i serbien, men stöldrisk av tex fälgar eller hela bilen kanske är att tänka på?

I tex lettland brukar ingen sno en såpass ny och fin bil eftersom de oftast tillhör de personer man inte vill bråka med, men ett tips i alla fall

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Kolla de flesta vätskor, det är alltid lättar att förhindra några missöden än att få dom så förberada sig med en oktan höjare är kanske inte så dumt...

Ha det så trevligt...

MVH
Ah
75
Ahlgren
M3 e46 SmgII -02
Tänkt på att ha någon extra däck på burk med dig, och ordna fram ett kontakt nummer via ditt försäkringsbolg, till vilka du ska kontankta om det skulle ske något då du måste bärga bilen i utlandet..
Jag skrev ett inlägg på forumet nyligen om att just tanka 95 okt, och det ska inte vara några problem för din bil. Ska själv snart köra igen och då tänkte jag prova ta treleborg-travemünde för att vila och spara in en HEL del km.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Serva bilen gör man med fördel nere i Tyskland, billigare än i Sverige.

Ny bromsvätska skulle jag bytt till innan Autobahnkörning... ;) (om du inte har bytt det nyligen)

Däck på burk och utlandstelenr till försäkringsbolaget är mycket smart att ha!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.