AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.528

Ny motorhuv till E46

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Tänkte köpa ny motorhuv pga rost.( Är så trött på alla rost prolem på bilen) men men...Först motorhuv sen idag upptäckte jag rost vid tanklocket på bilens kaross.

Någon som har tips på vart man kan köpa en ny huv till ett vettigt pris.
(Förutom bmw o mekonomen)

Bmw ville ha 3700:- (olackad)

Jag bryr mig inte om ifall det är original eller ej för dem kommer nog att rosta iaf

BMW M-POWER
bu
22
bubb
330i -01
Hallå!

Jag har exakt samma problem på exakt samma ställen och funderar också på en ny huv så tacksam för svar!
bu
22
bubb
330i -01
Hej!

Bildelsimporten.se har en olackad för 2500:-
lite offtopic... varför tror ni det är så skillnad från bil till bil, men samma modeller...personligen så har jag ingen rost alls på min och det känns som om jag inte kommer få någon heller så länge jag har den... är det dåligt skötande från gamla ägare kanske?
Motorhuven på E46 är en svag konstruktion. Rost är väldigt vanligt. Handlar inte om att man misskött bilen.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Finns hur många som helst på tyska E-bay vid en snabb koll hittade jag huvar från 100 Euro och uppåt, alla nya och olackade. Räkna med att frakten kostar en del.

Länk

__
Min bil:
Länk
GI
2.196
GINO
Tackar!

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
BH:

Vet ej om du kör din bıl under vinterhalvaret men dem flesta har nog bytt huv pa sina E46:or

Jag ar inne pa mın tredje huv nu och jag tvattar och tar hand om bılen ganska noga kan jag saga...

Ursakta stavningarna da jag ar utomlands :)

BMW M-POWER
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
Köp en i kolfiber och sen slipper du byta pga rost iaf =) Fast den kostar ju ett antal tusen mer... Men den ser tusen gånger så snygg ut också!
Ny huv i all ära...men se till att den lackas ordentligt både in o utvändigt...o glöm inte o rostskydda!

Blackbeard punkt se...För oss som surfar på fler ställen än nätet:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.