|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, har en e46:a som blåser varmluft precis vid vindrutan - HELA j*vla tiden, huvudfläktarna kyler väl, men har man hett luft från motorrummet som blåses ständigt in via framrutan så ger det ingen effekt. Man steks verkligen även när flingan är på. Nu är det dags att fixa det känner jag, under vintern och hösten har det inte känts, men sommarsolen har stekt min svarta BMW tillräckligt - dags för lite kyla! Nu till frågan, vill inte fixa det på BMW, eller vill och vill, klart är det bäst att göra det där men har inte ekonomin på den nivån. Skulle vilja hitta en verkstad som sysslar med sådant, (antar att det är motorn eller en spjäll som har fastnat) och har hyfsade priser runtom i Sthlm. Har ni några tips eller funderingar så uppskattas det! Frankie | |
|
Det verkar som du eventuellt har 2 problem? 1: Något spjäll som inte öppnar/stänger som det ska? 2: Hur som helst så verkar AC´n mogen för service, jag har bra erfarenhet av dessa: Länk Har du läst dessa länkar?: Länk Länk Mvh |
|
|
Länk har jag använt mig av och de var underbara. Lycka till! Asken |
|
| hej.kommer värme till fötterna ? | |
| om det gör i så fall är det värmeväntilen som är kass.det är lätt att bjutta. | |
|
Tack för svaren! rob_t_j72: Ska ringa till firman som du länkade till imorgon, tackar. Men jag tror ändå att AC:n är påfylld eftersom fläktarna på konsolen ger mycket kall luft. Asken: Jag ringde till celers men de sysslar tydligen inte med sånt, dvs byte av spjäll, värmeventil osv. Fast det kanske är bäst att åka dit istället för att ringa puiu: Jo det kommer värme till fötterna, det har jag kollat idag. Vad är lösningen till det problemet isåfall? Ett byte av värmeventilen? Något som jag själv kan fixa? // Frankie |
|
|
Tror inte att Eurotrans lagar spjäll eller byter värmeventiler de heller... Trodde att problemet med kärvande värmeventiler försvann med äldre BMW-modeller, på de äldre kunde det hjälpa tillfälligt att knacka på värmeventilen så lossnade den... Mvh |
|
| Var sitter värmeventilen på E46? | |
| om ni tar bort luftfiltret ni kan se den på höger sida på julhuset.det är kopllat till 2 vattenslangar.det bara plocka väck de och montera den nya värmeventilen.och glöm inte lufta systemet lite efter. | |
| jag köpte mitt på bildellbasen begagnat för 600kr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.