AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
934

"Skum" 530 ia-annons?

Länk

Ser fin ut på bilderna och i texten. Men de beskrivande orden.."exceptionellt omhändertagen", "kanonskick, så nära nyskick man kan komma enligt andra"

Och "säljs till förmån för nybilsköp". I slutet av annonsen står "kan även tänka mig byte mot annan bil" etc.

-Jag skulle ju inte haft nåt emot ett byte mot min A6 Avant +pengar emellan men...annonsen andas lite desperation ala "Måste bort!".

Är kanske 530 en svindyr bil att äga? (tänker främst på en kollega som körde en 528 E39 som fick många dyra reparationer på halsen...ändå körde han lugnt!)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Det är väl inte säljarens marknad för någon bil just nu. Tycker inte det var något skumt med den annonsen alls. Alla begagnade bilar kan bli monsterdyra att äga, men jag kan inte se att E39 530 skulle vara dyrare än någon annan i samma klass.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Inget som helst konstigt med den annonsen. Däremot så använder han kanske lite väl mycket "säljsnack" som inte bidrar till något positivt i mina ögon. Känns mest som bullshit. Att 530i skulle vara en svindyr bil att äga kan vi avfärda direkt. I själva verket tycker jag den är billig jämfört med den prestanda och komfort den ger. I jämförelse med en Volvo S80 exempelvis så är den lite dyrare i försäkring men billigare att serva. Ingen anser att en S80 är exceptionellt dyr för det.

//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.