AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
885

Har köpt simons/ray halvsatts

Pi
72
Pinbuzz
M3 CAB -97
Har nu köpt Simons avgassystem får det på tisdag.
Vet ej hur det låter men jag hoppas att det låter annorlunda och mer en originalet och så vill man inte ha huvudvärk efter man har kört.
Inte hela världen om jag blir missnöjd då det endast kostade 3,400kr.
Synd att det var DTM stuk bara gillar inte det så det kommer jag att modda om.
Kommer att lägga upp en ljudfilm när det är klart ifall någon är intresserad.

ha det.
Jag är intresserad..

vill ha nytt avgassystem till min m3:a men vet ej vad jag ska välja
Har haft det avgaset på 2 av mina m3or med original kattar.
Låter mer än original, men inte för mkt, lagom för den som fortfarande vill ha lite komfort kvar! Tycker man får mkt för pengarna, är ju rostfritt!

Sen om du köpte nytt så säljer de ju även utan DTM stuk, så onödigt att köpa ett med DTM och göra om när de säljer vanliga runda raka också..

Ett tips som faktiskt ger lite skönare ljud, lite djupare ljud, är att slänga i ett K&N insatsfilter också, gör mer än man tror :)

MVH
Pi
72
Pinbuzz
M3 CAB -97
Problemet var att den med raka slutrör fanns inte på lager så som visste inte när dom skulle få hem det.
Kunde ta allt från 1v till 3mån sa han så det fick bli dtm stuk.
Ger verkligen ett sport-insatsfilter mer ljud? Har ju varit skeptisk mot öppna filter efter allt man läst här men då blev ju ett insatsfilter plötsligt intressant!
Jag har också det på min m3:a kanon passform och underbart ljud! Är grymt nöjd med det, och ja det är rostfritt!

Alla vi barn i BMW-Byn
Ringwing, ger ju naturligtvis inte något sånt ljud som ett öppetfilter eller liknande, men när jag har bytt på mina m3or så har det alltid gett ett litet djupare och vassare ljud så att säga, hörs mest när man har original avgaset på. Det blir alltså inget sånt högt insugsljud som med öppetfilter, utan ett vassare sound från avgaset.

MVH
Md
11
Mdreier
BMW M3 3.2-96
Hej,

är nyfiken på Simons, kan länka till en ljudfil?
Sök på Shamzin på garaget.org så hittar du ett filmklipp inne i bilen iallafall.

Alla vi barn i BMW-Byn
Pi
72
Pinbuzz
M3 CAB -97
Fick allt idag skall montera det på fredag å då kommer jag nog att spela in en fil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.