|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Conan999 |
Coldhex: Försök att hitta ett garage till bilen så fort du kan när du köpt bilen eller gärna innan du köper en sådan bil. Man får inte ha dyra bilar ifred på gatan. Dyra fräcka bilar drar till sej uppmärksamhet, så är det tyvärr. Kommer alltid någon/några som är lite för nyfikna en vacker dag. Jag fick inte ens ha min Volvo 744 ifred på parkeringen. Lycka till mer köpet oavsett vad det blir. Själv har jag precis rastat Corvetten en runda för att fira in semestern, alltid lika kul. Conan999 |
|
Låter som en bra början på semestern. Själv har jag precis börjat semestern med en cykeltur med matkassar :D ___________ Act as if! |
|
|
Hade ungefär samma kravspec som du förutom att bilen ska kunna ta två småbarn i baksätet också och min budget var ca 350' Tyckte att det naturliga steget från BMW:s M-modeller skulle vara en Porsche och då givetvis en "riktig" Porsche dvs 911. Innan jag provkörde Boxter S hade jag fått för mig att det var lite av en "frisör". Helt fel! Bilen har en mkt fin balans i chassit och är riktigt körglad. tror precis som någon annan skrev att den slår en 911 på bana om den bara hade motsvarande effekt. Provade även 996 och kom fram till att under 350´ blir det inget roligt. Visst ligger dom fint på vägen men 300hk är för lite i den bilen. Det måste sitta en turbo i den för att det ska bli roligt och då sprack min budget. En 993 i bra skick får man inte för under 300´. Blev till slut en M5 och så länge man inte ska köra bana slår den en 996 C2 på alla viktiga punkter enligt mig. Motorn är överlägsen och jag bara älskar ljudet på mellanregistret när man petar i nästa växlel och gasar på. Ett kraftfullt muller och sen trycker det på i ryggstödet på ett sätt man inte alls upplever i Porschen. Dessutom får man komfort, utrymme och bra med utrustning på köpet. Allt till ungefär halva priset jämfört med motsvarande 996:a (mil och årsmodell). Ska man annars göra helt avkall på komfort och utrymme skulle jag titta närmare på detta bygge: www.c42.mride.se/ Kolla när han slaktar Sevens, kan bara tänka mig hur även Porsche GT3 och M3csl hamnar i kölvattnet. Till salu för runt 175´ med lite fix på motorn. |
|
|
Glömde filmen: Länk |
|
| Kollat på Mini Cooper S JCW GP? Vet bara hur kul MCS samt min surdiesel är när det börjar svänga, så en GP måste vara grüm :) | |
|
Svårt läge... Jag känner mig kanske lite i samma sits, men jag vet vad jag ska ha iaf, bara ett års sparande kvar, men men... Ska du inte ha Bmw så är mitt förslag iaf Porsche, om du vill ha någorlunda bra kvalitet som kan mäta sig med Bmw, om kanske inte bättre i vissa fall. Ditt problem enligt mig är ju att den ska stå utomhus. Det är inte bra... En Porsche som står ute väcker stor uppmärksamhet, och kommer säkerligen bli vandaliserad av avundsjuka människor... =( Men Porschen är och förblir en "riktig" sportbil. Det är ju det du vill ha om jag förstår dig rätt. 996 är ju en modernare Porsche. 993 är väl den sista klassiska varianten egentligen, med luftkyld motor. Personligen skulle jag hellre då välja en äldre 911, men inte äldre än -89, då kom nämligen dom snyggare(enligt mig) kofångarna mm, som gör bilen mer modern, samt som enligt mig gör den modellen(964) till den mest eftertraktade... Turbon är det väl egentligen jag syftar på. Den är ruskigt brutal som jag skrev tidigare. Har kört Turbon(911 -91-92) ett antal gånger och dom är manliga... Fyfan vliket ljud. Har ägt en Carrera 2 -90 med sportsystem mm, och det är en trevlig bil det med. Men, Turbon är outstanding där. 996 är iofs en dussinbil, men en 996 med GT3-paket är ett trevligt val. Ännu trevligare med en äkta Gt3, men då spricker din budget med ett par hundra tusen. Boxster S är också en bil som inte skäms för sig. Skulle gärna ha en sån själv, men den känns samtidigt som nån slags "mellanbil" eller ett mellanval, om du förstår. Pratar vi Ferrari så ska du egentligen inte välja en 348. Det är en ganska "dålig" Ferrari, om man nu får säga det. Visst är dom läckra, men väldigt -80-taliga, med dålig kvalitet, skabbig inredning mm. En 348 med sportsystem kan låte riktigt trevligt, men den kan också låta som en gammal slö El-Camino, bluddra o gå som skit rent ut sagt. Har själv tittat på en 348:a med sportsystem som jag funderade på att köpa, men när försäljaren startade bilen så gick jag bara därifrån... Det lät verkligen för jävligt. Nej, ska du ha en Ferrari så får du någ gå på 355:an, som egentligen är den första Ferrarin som håller skaplig kvalitet, samt som går bra. 380 Aluminiumhästar, 3,5 liter, varvar typ 8500 rpm, ja ljudet är helt sjukt... Men då hamnar prislappen på ca 500 000:- och uppåt. Jag tror du kommer att få kompromissa lite, just för att du ska ha bilen ståendes utomhus hela tiden. En Audi RS4, V6:a med dubbelturbo på 380 hk är ju trevlig, men -01:orna börjar se gamla ut. Där kan du dock få en bil för ca 240-300 000 i mycket gott skick. Eller som jag sa tidigare, en RS6:a. Kombi. Men då försvinner ju lite av den där sportvagnsbiten som du vill ha... Men 450 hk, dubbelturbo i en V8:a, ja det rör på sig rätt så bra, trots den tunga vikten. Om vi återgår till Bmw så är ju valet en M3 E46 eller en M-Coupe. Har haft bägge bilerna, och skulle gärna vilja ha M-Coupen igen, av dessa 2. Visst, M3:an är mer bil, men M-Coupen är råare. Kanske en M5:a skulle vara något också. Dom är goa, faktiskt. Andra märken o modeller har jag inte mycket över för, kanske någon AMG-Merca, men det är ju mer glidare, eller monster i finkostym. Du ville ju ha en sportbil... Mitt råd är iaf... Kolla på någon Porschemodell. Mvh Kimmen I. |
|
| Ferrari 348 kanske | |
| Av dom amerikanska, corvette C5 | |
Conan999 |
Se det så här! Du har ju i alla fall ett angenämt problem. Att välja vilken sportbil man ska köpa är inte helt fel. Visst det finns ett flertal modeller "vanliga bilar" som har motorer som sportbilar men ändå är det inga riktiga sportbilar. En riktig sportbil är alltid en sportbil. Behöver du inte utrymmet som fattas i en sportbil plus baksäte så köp en sån tycker jag. Se bara till att leta med ljus o lykta efter garage. Conan999 |
| Du har inte funderat på en Toyota Supra MKIV då? För 300 får du en riktigt fin vänsterstyrd sak. Jag tycker den passar in bra på dina krav iaf. | |
|
För 300k får du en Eurospec Supra TT Bpu och då kan jag lova dig att verken Porsche, Corvetter, Subba STI, M3/M5or eller EVO o.s.v i samma prisklass hänger på. Mvh Markus |
|
|
987 med hardtop ca 380 KSEK annars 996 4S (eller turbo +100KSEK) (glöm 986 och 996 före 2001) provkör också C32 o C55. Udda val är Jaguar XJR, XKR eller MG V8, förresten MG hade en sportbil med V8 innan de gick i likvidation Alfa 157 V6? Lancia Thema med Ferraris V8 |
|
|
Vad tyckte du om mitt förslag på en CL55 AMG med 500hk för ca 250KSEK klar i Sverige? |
|
| CL55 är ett riktigt slagskepp som bara är för mycket (tycker jag). Dessutom en problemfylld bil med inte allt för nöjda ägare i någon undersökning. | |
| Alfa 157 V6 existerar inte :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.